مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان وضعیت پیشرفت طرح احداث واحد تقطیر در خلاء و واحد تولید قیر بهمراه سرویس های جانبی شرکت پالایش نفت لاوان را تشریح کرد.

جزییات احداث دو واحد مهم در پالایش نفت لاوان

به گزارش قدس انلاین، اخباری مدیرعامل شرکت نفت لاوان امروز با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی و ورود ارز به کشور دو دستاورد طرح احداث واحد تقطیر در خلاء جدید و واحد تولید قیر در این پالایشگاه است، آخرین وضعیت پیشرفت طرح احداث واحد تقطیر در خلاء جدید و واحد تولید قیر را تشریح کرد.

وی عنوان داشت: جلوگیری از خام فروشی، در جهت سودآوری پالایشگاه و ورود ارز به کشور دو دستاورد بزرگ اجرای این طرح است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان، با توجه به کاهش پتانسیل جذب نفت کوره بعنوان سوخت در صنایع مختلف و ذکر این موضوع که نفت کوره خروجی از واحد VDU موجود در پالایشگاه لاوان دارای محصول بالقوه لوب کات و محصولات قابل استحصال سنگین تر با ارزش افزوده بالاتر (نظر قیر ۶۰/۷۰) بوده است که در صورت تولید این محصولات و امکانات بالقوه پالایشگاه در جهت صادرات آن، طرح احداث واحد تقطیر در خلاء جدید و واحد تولید قیر را در دستور کار خود قرار داده، گفت: علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، در جهت سودآوری پالایشگاه و ورود ارز به کشور در شرایط حساس کنونی را در پی خواهد داشت.

 اخباری خاطر نشان کرد: خوراک ورودی این واحد ۱۲,۰۰۰ بشکه در روز نفت کوره خروجی از واحدهای تقطیر اتمسفریک و محصولات آن نیز لوب کات، قیر و همچنین نفت گاز یورو ۴بوده که میزان تولید روزانه هر یک از به ترتیب ۵۳۷۵ ، ۴۲۵۸ و ۱۹۲۰ بشکه در روز خواهد بود.

در ادامه  کریم ترابی اردکانی مجری طرح افزود: مطالعات مفهومی و مهندسی پایه این طرح به اتمام رسیده و از ابتدای خرداد ماه امسال طراحی تفصیلی با واگذاری آن به شرکت مهندسی راژان پتروفرآیند آغاز شده، و تاکنون ۴۵ درصد در این بخش پیشرفت حاصل شده است.

جزییات احداث دو واحد مهم در پالایش نفت لاوان


 ترابی اردکانی با اشاره به اینکه بخش تأمین و تدارک کالا نیز که مقرر شده بود رأسا توسط اداره تدارکات و کالای شرکت پالایش نفت لاوان انجام شود، تصریح کرد: همزمان با طراحی تفصیلی آغاز شده، تاکنون بیش از ۲۱ درخواست خرید شامل ورق مخازن، کوره های ۱۰۱ و ۱۲۰۰، برج خلاء و اجزاء داخلی، Ejector  ترانسفورماتور، تجهیزات آزمایشگاهی (شامل ۷ سفارش)، مواد اولیه احداث حوضچه کاستیک، ۱۴ عدد پمپ در سه تیپ مختلف، پکیج هوادهی واحد قیر، فیلترها، Air Coolerها، مبدل ها شامل ۱۲ عدد در دو تیپ مختلف، بسته میترینگ و نیز لوله های مورد نیاز جهت اجرای مسیر آب دریا، ثبت و در حال انجام امور اداری جهت تعیین تأمین و خرید است.

وی خاطر نشان کرد: در این بخش نیز بیش از ۸ درصد پیشرفت تاکنون حاصل شده و مجموع پیشرفت پروژه به صورت EPC معادل ۱۳/۸۲ درصد تاکنون بوده است.

 ترابی اردکانی در انتها به مهمترین فعالیت های انجام شده در بخش مهندسی تفصیلی که تاکنون به اتمام رسیده است اشاره کرد و از برگزاری جلسه مدل ۳۰ درصد،‌ برگزاری و اتمام جلسات HAZOP ، HAZID و SILl STUDY و اعمال تغییرات مرتبط با جلسات مذکور در مدارک P&ID، نهایی سازی نقشه های سازه (Foundation and Structure) آزمایشگاه و نهایی سازی نقشه فونداسیون و Rough Grading  کلیه مخازن ذخیره سازی فرآورده و برگزاری جلسات Clarification با سازندگان جهت نهایی سازی مدارک پیوست درخواست های خرید MRS خبر داد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.