وانگ یی وزیر امور خارجه چین با ابراز نگرانی در مورد تشدید جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین، از کشته شدن دست کم چهار شهروند چین، مفقود شدن دو نفر و مجروح شدن شش نفر دیگر خبر داد.

وزیر خارجه چین: چهار شهروند چینی در جنگ خاورمیانه کشته شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، تاکید کرد که اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان از مرز اقدامات دفاع از خود فراتر رفته و بسیار نگران کننده است.

این مقام چینی خاطرنشان کرد چین با تمام اقداماتی که به غیرنظامیان آسیب می زند، مخالف است و محکوم می کند؛ زیرا این اقدامات حقوق اولیه انسانی و اصول اساسی حقوق بین الملل را نقض می کند.

وانگ یی گفت: اقدامات اسرائیل فراتر از محدوده دفاع از خود است. این رژیم باید به درخواست های جامعه بین المللی و دبیر کل سازمان ملل توجه کند و از مجازات دسته جمعی مردم غزه اجتناب کند.

وی گفت: در حال حاضر چندین شهروند چینی در نوار غزه باقی مانده اند. در روزهای اخیر، موسسات ما در خارج از کشور ارتباط نزدیکی با آنها برقرار کرده اند، به آنها راهنمایی و پشتیبانی ارائه می کنند و برای تخلیه زودهنگام آنها به سوی مناطق امن تلاش می کنند.

تاکنون چهار شهروند چینی در فلسطین اشغالی کشته شده‌اند. شش چینی در بیمارستان‌های محلی تحت مداوا هستند و دو نفر نیز در درگیری های اخیر ناپدید شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.