آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مدیران ارشد رسانه‌های کشور، فعالان رسانه‌ای و برگزیدگان از شهرهای مختلف در مشهد برگزار می‌شود.

محصولات رسانه‌ای رضوی در مشهد رونمایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و دبیراجرایی سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در گفتگویی گفت: مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی، اصحاب رسانه و جمعی از مهمانان ملی در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار می شود.

وی اظهار کرد: اختتامیه جشنواره، روز پنجشنبه 27 مهرماه از ساعت 8:30 صبح در محل مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی، واقع در باب‌الجواد(ع) حرم مطهر برگزار خواهد شد و طی آن از برگزیدگان سومین دوره تقدیر به عمل خواهد آمد.

وحدت عماد افزود: جمعی از فعالا و مدیران ارشد رسانه‌های کشور، مهمان ویژه اختتامیه جشنواره خواهند بود و در کنار اصحاب، فرهیختگان و پیشکسوتان حوزه رسانه، در بزرگترین گردهمایی سالانه خادمان رسانه‌ای امام رضا(ع) حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در ادامه گفت: سومین دوره جشنواره، با سطح کمی و کیفی بالاتری نسبت به دو دوره گذشته برگزار شد و در کنار افزایش مشارکت اصحاب رسانه، تیم داوری آثار نیز جمع کامل‌تری از نخبگان رسانه‌ای کشور را شامل شد که به ارتقای سطح جشنواره کمک شایانی کرد و حضور هیئت انتخاب و هیئت داوران در مراسم اختتامیه نیز این گردهمایی اهالی رسانه را غنی‌تر و باشکوه‌تر خواهد کرد.

محصولات رسانه‌ای رضوی در مشهد رونمایی می‌شود

عماد تصریح کرد: در این مراسم برای نخستین بار از تندیس «سقاخانه» به عنوان تندیس اختصاصی این جشنواره رونمایی و به خادمان رسانه ای اهدا خواهد شد. به گفته او رونمایی از سرود «چهارشنبه‌های امام رضایی» نیز یکی دیگر از بخش‌های مراسم اختتامیه این دوره جشنواره است.

وی در خصوص این تندیس گفت: این تندیس که به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و توسط کارگاه هنری مجموعه پنجره فولاد ساخته شده است، روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای بین المللی امام رضا(ع) رونمایی و عنوان یک نشان ویژه، به برگزیدگان اهدا خواهد شد. 

عماد اضافه کرد: پس از بررسی طرح‌ها، آرایه‌ها و نمادهای برگرفته از معماری صحن های مختلف حرم مطهر رضوی، سقاخانه صحن انقلاب به عنوان یکی از بهترین عناصر تصویری و نشانه‌های اختصاصی بارگاه مطهر رضوی از منظر معنوی، هنری، هندسی و معماری انتخاب و به عنوان نماد تندیس سومین دوره جشنواره برگزیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: سقاخانه میانه صحن انقلاب اسلامی؛ مشهور به «اسماعیل طلایی» و خاطره سازترین سقاخانه حرم مطهر رضوی برای عموم زائرین و مجاورین است که سال 1143 قمری به دستور نادرشاه افشار ساخته شده است. تندیس ویژه جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) بر مبنای تصویر جدید و بازسازی شده این بنای زیبا و تاریخی، طراحی و از سه وجه بالایی و قندیل، قسمت پائینی و سنگی و قسمت میانی تشکیل شده است. در قسمت میانی تندیس، کاسه سقاخانه نیز با قابلیت افزودن گلاب و عطر به آن جانمایی گردیده است. تندیس ویژه سومین دوره جشنواره رسانه ای بین المللی امام رضا(ع) در ابعاد 30 سانتیمتر ارتفاع، 12 سانتیمتر قطر و از جنس رزین ساخته شده است.

محصولات رسانه‌ای رضوی در مشهد رونمایی می‌شود

عماد همچنین در خصوص رویدادهای جنبی این مراسم گفت: برپایی رویدادهای جنبی مختلف مانند نمایشگاه آثار برتر عکس و گرافیک و اکران آثار برگزیده و منتخب نمایشی سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)، در سینماهای مشهد پیش بینی شده است.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) ادامه داد: نمایشگاه شمس، یکی از این رویدادهاست که در آن 31 عکس، پوستر، طراحی حروف، نقاشی دیجیتال و اینفوگرافیک، که از بین بیش از ۸۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه انتخاب شده، اکران شده و در نگارخانه رضوان مشهد در معرض دید عموم قرار گرفته است.

محصولات رسانه‌ای رضوی در مشهد رونمایی می‌شود

همچنین روز چهارشنبه در دو پردیس سینمایی مشهد منتخبی از آثار برگزیده سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) اکران می‌شود.

این آثار شامل فیلم‌های کوتاه، پویانمایی، نماهنگ و مستندهای برگزیده سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) ویژه دو گروه سنی کودک و نوجوان و همچنین بزرگسالان اکران خواهد شد. ۴ هزار اثر با حضور چشمگیر هنرمندان و اهالی رسانه به این جشنواره ارسال شده است.

پردیس سینمایی گلشن در بلوار هفت‌تیر و پردیس سینمایی پارک‌بازار در بلوار مفتح واقع شده و در ساعات اعلامی به‌صورت رایگان میزبان علاقه‌مندان به تماشای آثار ذکر شده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.