مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: پارسال یک خط اعتباری تا سقف یک میلیارد یورو با مؤسسه بیمه اعتبار صادراتی روسیه (اگزیار) منعقد کردیم که امسال عملیاتی شد.

خط اعتباری یک میلیارد یورویی بین ایران و روسیه فعال شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، امیر برهانی نائینی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در مورد وضعیت ارتباط با روسیه و پوشش بیمه ای مراودات اظهار کرد: پارسال یک خط اعتباری تا سقف یک میلیارد یورو بین صندوق ضمانت صادرات ایران به نام EGFI با م ؤسسه بیمه اعتبار صادراتی روسیه (اگزیار) که صندوق ضمانت صادرات طرف روس است منعقد کردیم.

وی افزود: امسال این خط اعتباری عملیاتی شد و بر همین اساس نیز در ماه جاری برای صادرات کالا به کشور روسیه نزدیک به ۳۰ میلیون یورو بیمه نامه صادر کردیم.

برهانی نائینی ادامه داد: طرف روسی هم تاکنون بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون یورو از این خط اعتباری استفاده کرده است.

نیمی از خط اعتباری امسال استفاده می شود

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد: البته روس‌ها درخواست‌های متعددی برای استفاده از خدمات صندوق ضمانت صادرات دارند؛ از جمله اینکه از خدمات ما در پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی راه آهن و ریلی که قصد سرمایه گذاری در آنها را دارند، استفاده کند.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که بیش از نیمی از این خط اعتباری (یک میلیارد یورویی) تا پایان سال استفاده شود.

برهانی نائینی تاکید کرد: با توجه به وضعیت موجود قطعاً ظرفیت تجاری برای افزایش سقف خط اعتباری را داریم و می‌توانیم جای شرکای اروپایی را در روسیه بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.