کاردار سفارت ایران در لندن هشدار داد که اگر حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه ادامه پیدا کند، خطر گسترش جنگ به کل منطقه به روش‌های خطرناک و غیر قابل پیش‌بینی وجود دارد.

هشدار دیپلمات ارشد ایران نسبت به «گسترش غیر قابل پیش‌بینی جنگ در منطقه»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سید مهدی حسینی متین، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در یک نشست خبری در سفارت‌ هشدار داد که اگر رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را بیشتر کند، جنگ در خاورمیانه می‌تواند به روش‌های غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک گسترش یابد.

وی در ادامه گفت که اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است منافع انگلیس تحت تأثیر قرار گیرد.

حسینی متین همچنین تاکید کرد که ایران هیچ کنترلی بر «نیروهای مقاومت» در منطقه ندارد، نیروهایی که به گفته او مستقل از تهران تصمیمات خود را خواهند گرفت.

به نوشته روزنامه گاردین، کاردار ایران در لندن تصریح کرد: وضعیت خاورمیانه بسیار خطرناک و بسیار متزلزل است. هر تحرکی از سوی رژیم صهیونیستی، از جمله افزایش حمله به مردم غزه قطعاً اوضاع را تشدید می‌کند و به مناطق دیگر نیز گسترش خواهد یافت. هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد.

این دیپلمات ایران با بیان اینکه «تهران برای ایجاد آتش‌بس و ائتلاف برای کریدور بین‌المللی بشردوستانه تلاش زیادی کرده است» گفت: بحران کنونی فصل جدیدی را برای کشورهای اسلامی نمایان می‌کند، چراکه فلسطین در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین مسائل برای هویت جهان اسلام است.

وی همچنین از عملیات جبهه مقاومت فلسطین علیه سرزمین‌های اشغالی دفاع کرد و افزود: تمام کارهایی که حماس و گروه‌های اسلامی انجام داده‌اند، فقط دفاع از خود بوده است. ترور، جنایات، اشغال و آپارتاید با اسرائیلی‌ها مرتبط است.

حسینی متین خاطرنشان کرد که اطلاع از سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا او را به این فکر واداشته است که ایالات متحده و انگلیس در روزهای اخیر به‌صورت خصوصی به رژیم صهیونیستی مشاوره داده‌اند تا حمله زمینی به غزه را انجام ندهد.

کاردار سفارت ایران تاکید کرد که اولویت اول برقراری آتش بس و آغاز گفت‌وگو است. وی افزود: موضع ما جلوگیری از تشدید تنش است، اما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم هیچ گروهی را در خاورمیانه کنترل کنیم - گروه‌های اسلامی یا گروه‌های ملی.

او گفت که ایران هیچ نقشی در شلیک موشک از یمن به دریای سرخ و یا در حمله اولیه حماس نداشته است اما لازم است که کشورهای اسلامی به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه تحریم‌هایی را علیه آن اعمال کنند.

بالاترین مقام ایران در لندن با بیان اینکه «در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده برای بررسی بیشتر این موضوع موافقت شد» تصریح کرد که روابط ایران و عربستان سعودی در حال پیشرفت است.

وی پیش از این نیز در پیامی با اشاره به بمباران بیمارستان المعمدانی از سوی رژیم صهیونیستی و کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر غیر نظامی و مجروحان حملات اخیر خاطرنشان کرد: قتل عام در بیمارستان کلیسای انگلیکن در نسل کشی غزه اتفاق افتاد. صدها نفر از کارکنان پزشک و پرستاران، بیماران و غیرنظامیانی که تحت حفاظت کلیسا پناه گرفته بودند در یک حمله هوایی اسرائیل کشته شدند.

او تاکید کرد: همه حامیان این رژیم در این کشتار شریک هستند. همین حالا جنگ را متوقف کنید!

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.