برگزاری کنکور سراسری به‌صورت الکترونیکی در دستور کار سازمان سنجش قرار دارد و به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور قرار است کنکور سال آینده به صورت آزمایشی، الکترونیکی برگزار شود.

رئیس سازمان سنجش پاسخ داد؛ کنکور ۱۴۰۳ الکترونیکی برگزار می‌شود؟

هوشمندسازی کنکور سراسری در دستور کار سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد اما اینکه اما کنکور هوشمند چیست و به چه شکل برگزار می‌شود سوال بیشتر داوطلبان کنکور است که به دغدغه‌ای جدید برای آن ها تبدیل شده است.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش درباره دغدغه داوطلبان کنکور برای الکترونیکی برگزار شدن آزمون سراسری گفت: کنکور ۱۴۰۳ الکترونیکی به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، البته برای داوطلبانی که داوطلب این موضوع هستند این آزمون الکترونیک اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: سازمان سنجش به سمت الکترونیکی کردن آزمون‌ها حرکت کرده است و پیشنهادهایی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی نرم‌افزارهای مورد نیاز مطرح شده است اما باید تمام زیرساخت‌ها برای آزمون‌های الکترونیکی فراهم شود تا بتوان آزمون سراسری را به این شیوه برگزار کرد.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: در کنکور هوشمند باید برای هر داوطلب یک دستگاه اختصاصی وجود داشته باشد، بنابراین اجرای کامل فرایند الکترونیکی شدن آزمون سراسری به تامین اعتبار نیز بستگی دارد و باید سالن‌های مجهز تهیه شود.

منبع: پانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.