شهردار پیشین نیویورک مدعی طرفداری «جو بایدن» از ایران و حماس در جنگ غزه و ارتکاب «باراک اوباما» به «پول‌شویی» با آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در پی توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ شد.

جولیانی: بایدن طرف ایران و حماس است نه آمریکا

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا، «رودی جولیانی» شهردار پیشین نیویورک در گفت‌وگویی با شبکه نیوزمکس در پاسخ به سوالاتی درباره جنگ غزه و عملکرد دولت آمریکا در این زمینه، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را به طرفداری از حماس و ایران متهم کرده و گفت که او «طرف آمریکا نیست.»

او همچنین مدعی شد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و هم‌حزبی بایدن در فعالیت مجرمانه پول‌شویی دست داشته است.

جولیانی دولت بایدن را برای رسیدگی به اوضاع غزه، به بی‌کفایتی متهم کرد و با اشاره به آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در زمان توافق هسته‌ای و آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران از کره جنوبی به عنوان بخشی از توافق تهران-واشنگتن برای تبادل زندانیان، اظهار کرد: کسی طرف او نیست و در غزه هم کسی طرف او نیست. این پول قرار است به غزه برسد. حماس این منطقه را تحت کنترل دارد. آن‌ها فقط مانند مافیا پول مردم را از دستشان می‌گیرند. منظورم این است که یا واقعا یک احمق است یا دروغگویی بزرگ یا هر دو.

این ادعاهای وکیل شخصی سابق ترامپ در حالی است که دولت بایدن در جنگ اخیر علیه غزه، به صورت تمام قد از کشتار مردم فلسطین توسط صهیونیست‌ها حمایت کرده است.

جولیانی در ادامه گفت: اما بیایید با این موضوع مواجه شویم که او طرف ایران و طرف حماس است. او طرف ما نیست. ما در حال حاضر، رئیس‌جمهوری نداریم که در راستای بهتری منافع ما عمل کند. افزون بر این، او در دولتش گروهی از جاسوسان دارد. این آدم برای ایران کار می‌کند. چرا؟ شاید آن‌ها (ایران) به همان شکل که کمونیست‌ها در دولت روزولت نفوذ کرده بودند، در دولت او نفوذ کرده‌اند.

شهردار پیشین نیویورک با اشاره به آزادسازی پول‌های ایران پس از توافق هسته‌ای مدعی شد که اوباما با این کار مرتکب عمل مجرمانه پول‌شویی شده بود.

ادعای جولیانی درباره مرتبط بودن آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران پس از توافق هسته‌ای پول‌شویی و سرازیر شدن آن به جنگ غزه به نفع حماس به بهانه حمایت‌های ایران از حقوق جنبش مقاومت، در حالی مطرح می‌شود که هر دوی این موارد درآمد فروش نفت ایران بود که در بانک‌های خارجی بلوکه‌شده بود.

اگرچه، در پی ادعاها درباره مرتبط بودن پول‌های آزادشده ایران از کره جنوبی با حمله حماس علیه رژیم صهیونیستی، مقامات ارشد دولت آمریکا از جمله «آنتونی بلینکن» در این مدت در واکنش به انتقادات داخلی از این دست، تاکید کردند که حتی یک دلار هم از این پول‌ها که در واقع، درآمد نفتی ایران بود که در جریان آزادسازی به حساب‌های بانکی محدودشده در قطر منتقل شده‌اند، هنوز هزینه نشده و تنها برای مصارف بشردوستانه استفاده خواهد شد.

مقامات دولت آمریکا با وجود ادعای این که ایران به واسطه حمایت‌های دیرینه‌اش از جنبش مقاومت فلسطین در این اقدام حماس «نقش هم‌دستانه» داشته است، می‌گویند هنوز مدرک موثقی ندارند که اثبات کند ایران از این حمله مطلع بوده یا به آن مستقیما کمک کرده است.

این در حالی است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی در این باره تاکید کرده که «جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از جنگ استقبال نکرده است. تلاش ما متمرکز بر احقاق حقوق فلسطینی‌ها و عدم گسترش جنگ است.» به گفته امیرعبداللهیان، «تلاش‌های زیادی در منطقه در حال انجام است که دامنه جنگ گسترش پیدا نکند.»

او در این راستا، با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی اخیرش با وزیر امور خارجه ایرلند گفت: «در این گفت‌وگو  به وزیر خارجه ایرلند گفتم که به طرف‌های غربی بگوید منصفانه عمل کنند. من به ایشان گفتم که ما به نیروهای مقاومتی دستور نمی‌دهیم و آنها راسا تصمیم می‌گیرند.»

این در حالی است که ایران در واکنش به ادعاها مبنی بر دست داشتن در این جنگ و حمایت از تداوم جنگ، گفته است از جنگ در هیچ کجای جهان حمایت نمی‌کند اما در صورت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و بیشتر شدن خشم ملل مسلمان و نیروهای مقاومت، احتمال گسترش جنگ به جبهه‌های جدید به عنوان پیامدهای اقدامات رژیم صهیونیستی وجود خواهد داشت. ایران اقدام جنبش حماس را «خودجوش» تلقی کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.