مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: به‌منظور تحویل گرفتن مانده برنج پرمحصول سال گذشته از کشاورزان استان، طرح خرید توافقی برنج پرمحصول در دو مقطع زمانی تمدید و تاکنون ۱۱هزار و ۱۷۷ تن برنج ندا و شیرودی از انبار کشاورزان شالیکار مازندرانی خریداری شده است.

خرید بیش از ۱۱ هزار تن برنج پرمحصول در مازندران

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی وفایی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران امروز در جلسه مدیریت کاشت دانه‌های روغنی اظهار کرد: هم اکنون با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی، مراکز خرید تضمینی دانه روغنی سویا در سیلوی شهید میرزاپور نکا، کارخانجات آرد  پاکسابان گلوگاه، دستاس ساری و نمونه جویبار به منظور تحویل این محصول توسط کشاورزان این منطقه تجهیز و راه‌اندازی شده و در صورت نیاز و انجام هماهنگی‌های لازم، مراکز خرید در دیگر شهرستان‌ها نیز دائر خواهد شد.

وی گفت: در سال زراعی جاری قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا، با دو درصد ناخالصی و ۱۲درصد رطوبت ۳۳هزار تومان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تاکید کرد: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه سویا با ناخالصی یک تا ۸ درصد و رطوبت ۹ تا ۲۰ درصد قابل خریداری است.

وفائی‌نژاد از تجهیز و راه‌اندازی ۹ مرکز خرید تضمینی سویا در استان خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای آغاز عملیات خرید تضمینی دانه سویا از جمله آموزش عوامل تشخیص و ذیحساب و کالیبراسیون باسکول و لوازم آزمایشگاهی، استقرار نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید، اطلاع رسانی محیطی و صدور معرفی نامه کشاورز از سوی جهاد کشاورزی اتخاذ شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در ادامه به خرید توافقی برنج پرمحصول در استان مازندران اشاره کرد و گفت: به منظور رونق بخشی به بازار برنج، طرح خرید توافقی برنج پرمحصول تولیدی سال ۱۴۰۱ از نیمه دوم مرداد ماه سال‌جاری توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران آغاز شد.

وی افزود: به‌منظور تحویل گرفتن مانده برنج پرمحصول سال گذشته از کشاورزان استان، طرح خرید توافقی برنج پرمحصول در دو مقطع زمانی تمدید و تاکنون ۱۱هزار و ۱۷۷ تن برنج ندا و شیرودی از انبار کشاورزان شالیکار مازندرانی خریداری شده است.

وفائی‌نژاد با بیان اینکه در این طرح ۳۹مباشر شامل شالیکوبی‌ها و تعاونی روستایی استان جهت انجام خرید توافقی برنج پرمحصول سال گذشته با اداره کل غله استان همکاری داشتند، افزود: مطالبات مراکز طرف قرارداد به‌صورت هفتگی و پس از تحویل و تائید لیست کشاورزان شالیکار توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی هر شهرستان پرداخت شد که با توجه به اسناد تایید شده تاکنون مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان به حساب مباشران خرید واریز شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.