همدان- مدیرکل بیمه سلامت استان گفت:در شش ماهه نخست سالجاری هزینه های درمان ناباروری و نازایی ۴۱۱ زوج نابارور دراستان همدان پرداخت شده است.

درمان ناباروری و نازایی تحت حمایت بیمه سلامت

به گزارش قدس آنلاین ،دکتر فریبرز نیاستی در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: در راستای  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می توانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه ای بهره مند شوند.

وی افزود: در مراکز دولتی ۹۰ درصد تعرفه دولتی  و در بخش خصوصی ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی توسط  بیمه سلامت پرداخت  می شود. و همچنین هم اکنون همه داروخانه های استان  قرارداد با بیمه سلامت دارند. 

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد : میز خدمت تأیید دارو را از اداره بیرون بردیم و یک کانتر در داروخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی که عمده مراجعه بیماران صعب العلاج به این داروخانه می باشد؛ گرفتیم و بیماران دیگر برای تأیید دارو مجبور نیستند که به اداره‌کل بیمه سلامت مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: چنانچه فردی به علت بیکاری و جابجایی محل سکونت از یک استان به همدان، یا دیگر موارد از زیر پوشش بیمه خارج شده می تواند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرد. این افراد تا زمان دریافت نتیجه آزمون وسع به صورت رایگان زیر پوشش قرار می گیرند و پس از اعلام نتیجه، بر اساس دهک درآمدی ، حق بیمه سلامت از فرد دریافت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: حمایت مالی باید از بیمه پایه و تکمیلی تقویت شود تا عمده نگرانی فرد بیمار تنها در زمینه بیماری باشد که در این راستا درگیر نشدن بیمار با مسائل مالی هدف کلیدی و راهبردی دولت سیزدهم است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.