از زمان آغاز درگیری طوفان الاقصی تا به امروز نیروهای انصارالله یمن تعدادی عملیات ایذایی بر علیه نیروهای آمریکایی در منطقه انجام دادند و از طرف دیگر حزب الله لبنان نیز در مرزهای خود با ارتش اسرائیل بصورت متداول در حال درگیری می باشد.

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با قدس: حمله انصارالله به اسرائیل فراتر از حد تصور خواهد بود

- طی هفته های گذشته برخی رسانه‌های صهیونیستی درخصوص ادعای پنتاگون مبنی بر حمله موشکی انصارالله به سمت اهداف رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند حمله ای که به ادعای آنها بسیار بزرگتر از آن چیزی بود که اسرائیل  تصور می کرد. آنها موشک هایی با کلاهک هایی به وزن ۱.۶ تن شلیک کردند. هفته گذشته وزارت دفاع آمریکا در پی اعلام حمله موشکی به یک کشتی جنگی آمریکایی در سواحل یمن ادعا کرد: چند موشک و پهپاد شلیک شده از سوی حوثی های یمن را سرنگون کرده است که احتمالا به سمت اهدافی در اسرائیل هدایت می شدند.

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه، در گفت‌وگو با قدس درخصوص ادعای پنتاگون مبنی بر حمله موشکی انصارالله به سمت اهداف رژیم صهیونیستی ، گفت: روز گذشته  عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت پیشبرد امور در یمن تأکی کرد که صنعا با تمام توان، به کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد و اگر حمله صهیونیستها به غزه ادامه پیدا کند، کشتیهای اسرائیلی در دریای سرخ هدف قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: امروز شرایط در منطقه غرب آسیا به یک نقطه حساسی رسیده است بطوریکه تمامی نیروهای محور مقاومت با امادگی کامل منتظر یک اقدام نابخردانه از سوی تل آویوو هستند، همه نیروهای محور مقاومت انگشت به ماشه هستند.

دومین شکست اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی

او با اشاره به  حمله زمینی روز جمعه ارتش اسرائیل به نوار غزه، افزود: حمله ای که با تجهیزات کامل زرهی و لجستیکی با پشتیبانی کماندوهای دلتای آمریکا صورت گرفت با آمادگی نیروهای جهاد و حماس به شکست و عقب نشینی صهیونیست ها مبدل گردید بطوریکه می توان این را دومین شکست ارتش اسرائیل در طول ۲۱ روز عملیات طوفان الاقصی تلقی کرد.

کارشناس مسائل منطقه به شرایط نیروهای مقاومت در منطقه پرداخت و اظهار داشت: از زمان آغاز درگیری طوفان الاقصی  تا به امروز نیروهای انصارالله یمن تعدادی عملیات ایذایی بر علیه نیروهای آمریکایی در منطقه انجام دادند و از طرف دیگر حزب الله لبنان نیز در مرزهای خود با ارتش اسرائیل بصورت متداول در حال درگیری می باشد، در عراق نیز در طی هفته های اخیر پایگاه های نظامی ایالات متحده توسط حشدالشعبی مورد هدف قرار گرفته است.

هانی زاده در ادامه گفت: پیوستن یمن به نبرد طوفان القصی بدین معنی است که محور مقاومت وارد  مرحله‌ای جدید ی  خواهد شده بطوریکه در روز های آینده شاهد گسترش میدان نبرد خواهیم بود و جبهه های جدیدی علیه رژیم اشغالگر باز خواهد شد البته تجربه در دهه های اخیر نشان داده اسرائیلی ها توانایی مبارزه در چند جبهه را ندارند.

وی با اشاره به اینکه منابع صهیونیستی اخیرا  ادعا کرده بودند که یک پایگاه نظامی اسرائیل در نزدیکی دریای سرخ هدف حمله راکتی قرار گرفته است، افزود: حمله گسترده پهپادی و موشکی انصارالله یمن به منطقه ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی و فعالیت شدید سامانه‌های پدافندی و جنگنده‌های اسرائیلی برای دفع حمله نشان از  ورود مستقیم این جنبش مردمی به نبرد با رژیم صهیونیستی در دفاع از مردم مظلوم غزه می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.