تعدادی از افراد دارای معلولیت با تجمع مقابل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی خواهان اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان شدند. 

تجمع معلولان برای اجرای یک ماده قانونی 

به گزارش قدس خراسان، صبح یکشنبه هفتم آبان ماه تعدادی از افراد دارای معلولیت با تجمع مقابل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی خواهان اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان شدند. 

مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: این مطالبه در حوزه اختیارات استان نیست و کشوری است. تامین اعتبار بزرگترین مشکل دراجرای این ماده قانونی است.  

جمعیت معلولان مشهدی بیشتر از ۱۲ استان کشور است 
 
بر اساس این ماده پر چالش دولت مکلف است کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور نماید. 
 
مشهد بیش از ۵۲ هزار شهروند دارای معلولیت دارد که با توجه به جمعیت تخمینی این کلانشهر که بیش از ۳ میلیون نفر است، عدد قابل ملاحظه‌ای به حساب می‌آید به طوری که جمعیت معلولان مشهدی از ۱۲ استان کشور بیشتر است که ۶۰ درصد این جمعیت را معلولیت‌های شدید و خیلی شدید تشکیل می‌دهد. 

آمار و ارقام رسمی اداره بهزیستی مشهد حکایت از آن دارد، مجموعا عدد ۲۶ هزار و ۲۵۴ شهروند از انواع معلولیت را در سطح شدید و خیلی شدید نشان می‌دهد. 

این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد آنان فاقد شغل هستند. دولت در سال جاری، حداقل دستمزد سالانه بدون احتساب به سنوات و دیگر مزایای شغلی را مبلغ ۵ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ تومان تعیین کرده است و معنای آن این است که برای اجرای ماده ۲۷، دولت به هر معلول شدید و خیلی شدید و از کار افتاده باید چنین مبلغی را بپردازد؛ بنابراین دولت برای اجرای این قانون در مشهد، ماهانه ۱۳۹ میلیارد و سالانه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان باید تخصیص دهد که عددی قابل توجه و تا اندازه‌ای ناممکن است.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.