الکساندر ووچیچ نخست وزیر صربستان گفت که به دلیل دخالت فزاینده قدرت‌های بزرگ در جنگ‌های منطقه‌ای ، دنیا در آستانه یک مناقشه جهانی قرارگرفته است.

صربستان : قدرت‌های بزرگ، دنیا را در آستانه یک مناقشه جهانی قرار داده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ووچیچ یکشنبه در مصاحبه با تلویزیون «پروا» گفت: غرب می‌خواهد سلطه خود حفظ کند. اما قدرت‌های نظامی مانند آمریکا و اسرائیل دچار شکاف‌های زیادی شده‌اند و می‌توان دید که قدرتهای نظامی کوچک‌تر قادر به مبارزه با آنها هستند.

رئیس جمهوری صربستان افزود: ما در اوکراین شاهد وضعیت دشواری هستیم و غرب برای شکست دادن روس‌ها اوضاع سختی دارد.

ووچیچ با بیان اینکه کشورها به دنبال نظم جهانی متفاوتی هستند، اظهار کرد: تمام دنیا در مسیر بدی حرکت می‌کند. بنابراین، ما باید مراقب کشور خودمان باشیم.

وی درباره مواضع کشورش در قبال موسکو نیز گفت: ما تنها کشوری هستیم که روسیه را تحریم نکرده‌ایم. من در این باره یک سیاست جدی و مسئولانه را پیگیری کردم و اکنون صربستان در دنیا اعتباری پیدا کرده است.

ووچیچ پیشتر نیز گفته بود که صربستان در مورد پیوستن یا عدم پیوستن به تحریم‌های ضد روسیه مستقل تصمیم می‌گیرد و در مقابل فشارهای خارجی برای تحریم‌های روسیه تسلیم نمی‌شود.

وی ادامه داد: در تعجبم چگونه کسی فکر می‌کند که حق دارد از هر شخص ثالثی بخواهد که علیه یک کشور مستقل از زور و فشار استفاده کند، به خصوص زمانی که آن فرد خود منشور سازمان ملل را نقض و تمامیت ارضی یک کشور را نقض می‌کند.

رییس جمهوری صربستان پیش از این گفته بود که کشورش به دلیل اصول اخلاقی روسیه آماده اعمال تحریم‌ها علیه روسیه نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.