رییس‌جمهوری صربستان در اظهاراتی با تاکید بر ادامه مخالفت این کشور برای اعمال تحریم علیه روسیه، گفت در حال حاضر تمام توان آمریکا بر مقابله با روسیه متمرکز شده است.

صربستان: تمام توان آمریکا بر مقابله با مسکو متمرکز شده است

به گزارش قدس آنلاین، الکساندر ووچیچ در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی صربستان تاکید کرد که آمریکا تمام توان خود را برای مقابله با روسیه گذاشته ‌و در حال حاضر تمایلی به تغییر مرکز توجه خود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: ساده‌لوح نباشیم. آن‌ها طرف صربستان نیستند بلکه در تلاش هستند به گونه‌ای رفتار کنند تا حتی ذره‌ای از توجه و توان خود را صرف مساله‌ای جز روسیه نکنند.

در همین رابطه، درک شولت مشاور وزارت امورخارجه آمریکا در سفر اخیر خود به بلگراد در ۱۲ ژانویه (۲۲دی‌ماه) گفته بود که به منظور پیشرفت و توسعه، صربستان باید به کشورهای تحریم‌ کننده روسیه بپیوندد.

با این حال، پیش‌ از این رییس‌ جمهوری صربستان در سخنانی اعمال تحریم‌ها علیه مسکو را برای این کشور مانند شمشیری دو لبه توصیف کرده و گفته بود که انتظار افزایش فشارها به دلیل تنش‌ها در کوزوو و متوهیا و همچنین مساله تحریم‌ها علیه روسیه را داشته است.

ووچیچ همچنین تاکید کرده بود که برای پیوستن صربستان به تحریم‌های ضد روسیه، فشار دیپلماتیک کافی نخواهد بود.

پس از آغاز جنگ اوکراین، ووچیچ پس از نشست شورای امنیت خطاب به مردم صربستان گفته بود که بلگراد حامی تمامیت ارضی اوکراین است اما روسیه را تحریم نمی‌کند.

صربستان تنها کشور اروپایی به جز بلاروس است که از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه خودداری کرده است.

در حال حاضر پیشنهادهای بسیاری از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر تعلیق درخواست عضویت صربستان تا زمانی که این کشور با سیاست‌های خارجی این اتحادیه مطابقت داشته باشد، وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.