اتحادیه اروپا روز سه شنبه درمورد اعمال تحریم های گسترده تری علیه روسیه اعلام آمادگی کرد.

 اتحادیه اروپا برای تحریم گسترده‌تر روسیه اعلام آمادگی کرد

به گزارش قدس آنلاین، اتحادیه اروپا از روسیه خواست از به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه دونتسک و لوگانسک عقب نشینی کند.

اتحادیه مزبور از کشورهای سراسر جهان نیز خواست استقلال دونتسک و لوگانسک را به رسمیت نشناسند.

در این میان، خبرگزاری رویترز گزارش داد که اتحادیه اروپا درنظر دارد به این مساله در هماهنگی کامل با شرکای بین المللی واکنش نشان دهد.

چارلز میشل رئیس شورای اروپا و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه ای اعلام کردند که تصمیم روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه یاد شده و اعزام نیرو به این مناطق، غیرقانونی و غیرقابل قبول است.

اتحادیه اروپا بارها گفته که اگر مسکو به اوکراین حمله کند آماده تحمیل کردن پیامدهای سنگین بر اقتصاد روسیه است، اما در عین حال جانب احتیاط را رعایت کرده که دلیل آن روابط نزدیک تجاری و انرژی این اتحادیه با روسیه است.

بسته تحریم ها که قرار است وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا امروز در پاریس در مورد آن گفت و گو کنند، افرادی را که در تصمیم به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه در اوکراین دخیل بوده اند، در فهرست سیاه قرار می دهد.

به گفته یک مقام اتحادیه اروپا، این فهرست ممکن است شامل همه اعضای مجلس سفلی پارلمان روسیه باشد که در موافقت با این تصمیم رای مثبت دادند.

همچنین این بسته تمهیدات، توانایی دولت و کشور روسیه در زمینه دسترسی به بازارهای مالی و خدمات اتحادیه اروپا را هدف قرار می دهد.   بعلاوه، بانک های دخیل در فعالیت های مالی جدایی طلبانه در شرق اوکراین نیز ممکن است مشمول تحریم ها باشند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.