۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 929951

نتایج بررسی نشان داد که صادرات و تولید صنعتی ویتنام در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته افزایش یافت و نشانه‌هایی از بهبود تدریجی اقتصادی در این کشور را نشان داد که به شدت به نوسانات تقاضای جهانی حساس است.

قطب تولید پوشاک جهانی روسفید شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، اداره آمار ویتنام در گزارشی اعلام کرد که صادرات در اکتبر ۵.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۳۲.۳۱ میلیارد دلار رسید و واردات نیز شاهد افزایش ۵.۲ درصدی بود.

با این حال، صادرات ویتنام در ۱۰ ماهه سال و در بحبوحه کاهش تقاضای جهانی برای کالاها، با ۷.۱ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۲۹۱.۲۸ میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات با کاهش ۱۲.۳ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۶۶.۶۷ میلیارد دلار رسید. بر اساس این گزارش، مازاد تجاری ۲۴.۶۱ میلیارد دلار در آن دوره برآورد شده است.

این آژانس در گزارشی اعلام کرد که تولید صنعتی ویتنام، مرکز تولید برندهای بزرگ لوازم الکترونیکی و پوشاک جهانی، در اکتبر ۴.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و تولید ۴.۹ درصد افزایش یافت.

طبق گزارش رویترز، داده‌های رسمی نشان داد که سرمایه‌گذاری خارجی در ویتنام در ماه اکتبر افزایش یافته است. بر اساس گزارش اداره آمار ویتنام، قیمت مصرف‌کننده در ماه اکتبر نسبت به سال قبل ۳.۵۹ درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.