در کنار اقدام انصارالله یمن و مقاومت اسلامی عراق گام الجزایر و بحرین، از تحقق گام به گام وعده تعدد جبهه ها علیه دشمن صهیونیست  حکایت دارد.

کابوس صهیونیست ها به واقعیت تبدیل می شود؟

در حالی که انصارالله یمن و مقاومت اسلامی عراق در حمایت از رزمندگان مقاومت در غزه وارد جنگ با رژیم صهیونیسیت شده اند، تحولات میدانی از تحقق گام به گام وعده تعدد جبهه ها علیه دشمن صهیونیست  حکایت دارد. در این راستا و در حالی که این روزهای راهپیمایی ها حمایتی از مردم مظلوم غزه در اقصی نقاط جهان، از کشورهای منطقه گرفته تا اروپا و آمریکا ادامه دارد، در صحنه سیاسی هم فشارها بر دشمن صهیونیست در حال افزایش است.

بر این اساس مجلس الجزایر پنج شنبه در اقدامی مهم، با اکثریت آرا و رأی ۱۰۰ درصدی به رییس‌جمهور این کشور اجازه داد تا در صورت لزوم برای دفاع از مردم بی‌گناه نوار غزه با رژیم صهیونیستی وارد جنگ شود. الجزایر اولین کشور عربی است که مجلس آن در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، به صورت رسمی و قانونی به نیروهای مسلح کشور خود، اجازه حمله علیه رژیم صهیونیستی را می‌دهد.

همزمان نمایندگان پارلمان بحرین از اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور و فراخواندن سفیر بحرین از تل آویو خبر دادند. رسانه‌های داخلی در بحرین گزارش دادند که این اقدام پارلمان بحرین با هدف حمایت از آرمان فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین صورت می‌گیرد. بحرین نخستین کشور عربی است که تبادل سفیر با رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است. نباید از یاد برد منامه جزو پایتخت های عربی است که چندی پیش به روند عادی سازی روابط با صهیونیست ها پیوسته و حال چنین اقدامی از تاثیر فشار افکار عمومی بر حکام ال خلیفه در تغییر سیاست نادرست گذشته است.

پیشتر هم سه کشور بولیوی، کلمبیا و شیلی در آمریکای جنوبی از قطع روابط با رژیم صهیونیستی به علت جنایات گسترده آنها در غزه خبر داده بودند. با این تفاسیر یعنی قهر دیپلمایتک گسترده جهانی از تل آویو و البته تحقق نسبی وعده تعدد جبهه ها علیه دشمن صهیونیستی در سطح منطقه به عنوان کابوس اشغالگران که اعتراضات گسترده مردمی و رویکرد دولتی موید آن است اینده سختی برای اشغالگران قابل تصور است. گسترش جبه هیا جنگ موضوعی است که اشغالگران به شدت از ان واهمه دارند. گواه این مدعا اظهارات محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن است جایی که وی طی توئیتی در واکنش به ورود رسمی نیروهای مقاومت اسلامی عراق به جنگ با رژیم اشغالگر نوشت «تمام آنچه که آمریکا از آن هراس دارد، گسترده تر شدن دایره نبرد است..»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.