رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: برخی از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی به منظور دور زدن قانون در قالب کمک‌های خیریه به اشخاص یا خیریه‌ها، فعالیت‌های انتخاباتی انجام می‌دهند که بر اساس قانون اقدام تبلیغی محسوب و جرم است.

ممنوع بودن پرداخت کمک‌های نقدی و غیرنقدی داوطلبان نمایندگی مجلس

به گزاش قدس آنلاین، حیدر آسیابی روز دوشنبه در هفتمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی گلستان با تاکید بر ممنوعیت تبلیغات زودهنگام انتخاباتی از سوی داوطلبان اظهار داشت: اکنون در مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس هستیم و تا زمانی که صلاحیت‌ها تعیین تکلیف نشده و زمان قانونی برای تبلیغات اعلام نشده، افراد باید از هر اقدامی که شائبه تبلیغی دارد، پرهیز کنند.

وی بیان کرد: داوطلبان باید به قانون احترام بگذارند و در مهلت مشخص شده و شفافیت مالی اقدامات تبلیغی خود را انجام دهند.

رییس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: شفافیت هزینه تبلیغات انتخاباتی نامزدها از محورهای کاری مهم ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی است و با همکاری دستگاه‌های متولی رصد می‌کنیم.

سیدعلی مهاجر معاون استاندار و رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: آخرین آمار ثبت‌نام قطعی انتخابات مجلس دوازدهم در این استان ۵۸۱ نفر است.

رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابان این استان هم گفت: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی آغاز شده و تا ۱۸ آبان ادامه دارد.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد اظهار کرد: از ۱۹ آبان هم به مدت ۲ روز این هیات‌ها فرصت دارند تا به نامزدها نتیجه بررسی‌ها را اعلام کنند.

وی ادامه داد: از ۲۵ آبان هم روند بررسی صلاحیت نامزدها در هیات‌های نظارت شورای نگهبان آغاز می‌شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.