فرماندار تربت جام گفت: مجوز ساخت چهار باب مسجد برای برادران اهل سنت این شهرستان تلفیقی صادر شد.

مجوز ساخت ۴ مسجد اهل سنت در تربت جام صادر شد

به گزارش قدس خراسان، حسین جمشیدی اظهار کرد: مجوز ساخت سه مسجد در روستاهای "المجق،مجوز ساخت چهار مسجد اهل سنت در تربت جام صادر شد دوسنگ و محمودآباد سفلی" در بخش مرکزی و مجوز برای ساخت یک مسجد روستای "یادگار سفلی" در بخش پایین جام صادر شده است.

فرماندار تربت جام گفت: موقعیت ساخت این مساجد و مجوزها به بخشداری های یاد شده و هیات امنای مساجد ابلاغ شده است و متولیان مساجد از این پس پیگیر اخذ پروانه ساختمانی از بنیاد مسکن و ساخت این اماکن مذهبی خواهند بود.

وی افزود: کمیسیون اقوام و مذاهب فرمانداری این شهرستان محدودیتی برای صدور مجوز ساخت مسجد و اماکن مذهبی ندارد و در حال حاضر نیز پنج درخواست دیگر برای ساخت مسجد توسط این کمیسیون در حال بررسی است.

جمشیدی گفت: با توجه به اینکه هیچگونه محدودیتی برای ساخت و توسعه اماکن مذهبی اهل سنت در شهرستان وجود ندارد به شهروندان توصیه می‌شود برای ساخت اماکن مذهبی همچون دیگر ساخت و سازها، مجوزهای لازم و قانونی و پروانه ساختمانی بگیرند.

فرماندار تربت جام گفت: باید توجه داشت که هدف اصلی از ساخت و سازهای جدید، ایجاد اماکن مذهبی بر اساس نیاز واقعی نمازگزاران در یک محل باشد نه اینکه ساخت و سازها به شکلی باشد که مثلا در یک خیابان ۲ مسجد ساخته شود و در نهایت این اماکن کارآیی لازم را نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.