کارشناس فوتبال کشورمان با تمجید از انسجام تیمی و تمرکز روحی نوجوانان فوتبال ایران گفت: عوض کردن باخت با برد برابر برزیل کار بزرگی است و این اتفاق به دلیل دانش و تجربه بالای سرمربی تیم ایران رقم خورد.

چراغپور: دانش عبدی عامل اصلی برد ایران بود/ برزیل به معنای واقعی غافلگیر شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا جلال چراغپور  در واکنش به برد شیرین و دور از تصور تیم فوتبال کمتر از ۱۷سال ایران برابر برزیل در جام‌جهانی اظهار کرد: پیدایش فوتبال با نوجوانان و عملکرد آنها در زمین بازی تعریف می‌شود. اگر در این رده سنی دانش و سواد اولیه حاکم شود، در سال‌های بعد نیز می‌توان شاهد روند خوبی بود و این اتفاق در تیم ایران رخ داده است.

وی ادامه داد: تفاوتی که تیم فوتبال کمتر از ۱۷ سال ما به سایر تیم‌های قبلی دارد به راس کادر فنی تیم باز می‌گردد. خوشبختانه تیم کنونی از سرمربی بادانش، تئورسین و آگاه به مسائل فوتبال بهره می‌برد که سواد فوتبالی خوبی دارد اما این سواد را از داخل به دست نیاورده است. او به بهترین شکل ممکن در بازی برابر برزیل توانمندی‌های خود را نشان داد و همه این را دیدیم. اگر تیم ما در بازی روز گذشته یک گل می‌خورد و بعد آن را جبران می‌کرد این توانمندی زیاد به چشم نمی‌آمد اما وقتی از تیمی مانند برزیل ۲ گل دریافت می‌کنید و بعد با ۳ گل به بازی بازگشته و برنده می‌شوید یعنی نیمکت شما تفاوت بسیاری با تیم حریف دارد که این در فردی مانند حسین عبدی خلاصه می‌شود.

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: در بازی برابر برزیل اولین و مهم‌ترین عامل دانش فنی ما بود که باعث پیروزی و کسب نتیجه شد. عبدی به بهترین شکل تیم را احیا کرد و انسجام تیمی و حفظ تمرکز روحی نوجوانان هم باعث شد همه عوامل مانند یک سرباز از فرمانده خود تاثیرپذیر بوده و در نهایت شکست را با بردی شیرین عوض کردند.

چراغپور درباره نقاط ضعف و قوت تیم ایران و دیدار با انگلیس دیگر تیم مدعی این گروه نیز گفت: در شرایط کنونی تیم فرصت تمرین و بازسازی ندارد اما عبدی باید به صورت تئوری دانش دفاعی تیم خود را بالا برده و به آن توجه کند که بدون شک او این را به خوبی می‌داند. بازی با برزیل نشان داد که تیم در حملات عمیق دفاعی منسجم نیست و نیاز به بازسازی دارد. از سویی دیگر قوت و انسجام تیمی و روحی ما خوب است و این را برابر برزیل به خوبی نشان دادیم.

وی در مورد اینکه چرا برزیل اینگونه برابر تیم ایران متحمل شکست شد، گفت: آنها در این دیدار به معنی واقعی غافلگیر شدند و این برای نخستین بار نیست که این اتفاق برای فوتبال این کشور رخ می‌دهد. برزیلی‌ها فوتبال را ژنتیکی و مادرزادی بازی می‌کنند و بیشتر خلاقیت‌های فردی در بازی آنها دیده می‌شود. اگر فوتبال بازیکنی مانند نیمار و کریستیانو رونالدو را با هم مقایسه کنیم، خواهیم دید که تفاوت فوتبال کلاسیک با فوتبال علمی چقدر است و به خوبی می‌توان اختلاف‌ آنها را لمس کرد هر چند ممکن است همین نتیجه برزیلی‌ها را هوشیار کرده و حتی شاهد صعود آنها به مراحل بالایی این دوره از مسابقات هم باشیم.

تیم فوتبال ایران در نخستین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی کمتر از ۱۷ سال، برزیل را با نتیجه سه بر ۲ شکست داد. ایران در دومین بازی خود روز سه‌شنبه به مصاف انگلیس خواهد رفت. قبل از این دیدار برزیل مقابل کادونیای جدید بازی خواهد کرد. در حال حاضر انگلیس در صدر است و تیم ایران در جایگاه دوم قرار دارد. تیم فوتبال برزیل با ۴ عنوان قهرمانی، بدون امتیاز پائین‌تر از تیم کشورمان است و در رده چهارم نیز کالدونیا قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.