پلیس کنگره آمریکا با تجهیزات ضدشورش از جمله گاز اشک‌آور با ده‌ها معترضی که در مقابل دفتر کمیته ملی دموکرات در واشنگتن برای درخواست آتش‌بس در غزه تجمع کرده بودند، درگیر شدند.

خشونت پلیس آمریکا در برابر تظاهرکنندگانی که خواستار آتش‌بس در غزه بودند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این اعتراضات عصر روز گذشته (چهارشنبه) توسط سه گروه سازماندهی و در محوطه نزدیک به ساختمان کنگره آمریکا برگزار شد. قانون‌گذارانی که در داخل ساختمان کمیته ملی دموکرات بودند گفتند که پلیس آنها را از این محدوده خارج کرده است.

بر اساس این گزارش، ماموران آمریکایی معترضان را هل دادند تا آنها را از محوطه خارج کنند و همچنین یکی از معترضان را از پله‌های منتهی به ورودی، هل داده و پایین انداختند.

پلیس همچنین از اسپری فلفل و گلوله‌های حاوی مواد تحریک‌کننده شیمیایی برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده است.

پلیس کنگره ایالات متحده ادعا کرد که حدود ۱۵۰ نفر «به طور غیرقانونی و خشونت‌آمیز تظاهرات کردند». همچنین گزارش شده که ۶ افسر پلیس به دلیل جراحات، تحت درمان قرار گرفتند.

این درحالیست که سازمان‌دهندگان این اعتراض، ادعاها در مورد رفتار خشونت‌آمیز تظاهرکنندگان را رد کردند.

این اعتراض توسط گروههایی همچون «IfNotNow» و «Jewish Voice for Peace» سازماندهی شد که خواستار پایان حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی هستند.

گروه «Jewish Voice for Peace» که حامی استقلال فلسطین است در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که معترضان برای روشن کردن شمع به یاد فلسطینی‌هایی که در جریان بمباران اسرائیل جان باخته‌اند، جمع شده بودند و خواستار آتش‌بس شدند.

تظاهرات گسترده حامیان فلسطین از زمان حمله ۷ اکتبر (۱۵مهر) برای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در سراسر جهان موج می‌زند.

ایالات متحده مانع از برقراری آتش بس در غزه است و از همان روزهای ابتدایی عملیات طوفان الاقصی، ارسال تسلیحات برای کشتار مردم غزه به رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.