سناریوسازی احمقانه صهیونیست ها برای توجیه حمله نظامی به بیمارستان شفا در غزه، حال به رسوایی بزرگ و عاملی برای انتقاد و البته تمسخر اشغالگران بدل شده است.

سایت افسانه‌ای حماس کجا رفت؟! / تمسخر سناریوی دروغین و مبتدیانه صهیونیست‌ها برای توجیه حمله به بیمارستان «شفا»

سناریوسازی احمقانه صهیونیست ها برای توجیه حمله نظامی به بیمارستان شفا در غزه و کشتار غیرنظامیان، با بر ملا شدن ابعاد دروغین آن، حال به رسوایی بزرگ و عاملی برای انتقاد و البته تمسخر اشغالگران بدل شده است. پیشتر نظامیان صهیونیست در یورش به بیمارستان شفا ضمن تفتیش اتاق‌های مختلف آن و بازجویی از کادر درمان و آوارگان فلسطینی که در این بیمارستان پناه گرفته‌اند، ضمن انتشار تصاویری مدعی شدند که «سلاح و مرکز فرماندهی عملیات حماس را در درون این مکان» کشف کرده‌اند! 

با این حال این ادعا از همان ابتدا با تردید جدی مواجه شد. شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، روز پنج شنبه، اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر کشف شبکه تونلی حماس در زیر بیمارستان شفا وجود ندارد. واشنگتن پست هم به نقل از یک دیپلمات اروپایی گزارش داد که هیچ تونل یا مرکز فرماندهی که ارتش اسرائیل مدعی شده بود زیر مرکز پزشکی شفا قرار دارد، پیدا نشده است؛ بنابراین غرب اسرائیل را برای موافقت با آتش بس تحت فشار قرار خواهد داد. این دروغ جنجالی تا جایی سر و صدا به پا کرد که خبرنگاران و تحلیلگران سیاسی اسرائیلی نیز ادعای وجود شبکه تونل حماس در زیر بیمارستان شفاء غزه را به باد انتقاد گرفتند. «لیران لوی» خبرنگار روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشت: «باید بگویم که مدارک ارائه شده قانع کننده‌ نیست. تنها مقدار کمی اسلحه، یک تقویم به زبان عربی و دهانه‌ای که شبیه دهانه آسانسور بود نشان داده شد. سایت افسانه‌ای که قبل از حمله به ما نشان دادند کجاست؟ ستادهای فرماندهی، انبارهای تجهیزات نظامی و همه چیزهایی که در مورد آنها صحبت کردند کجا هستند؟!! امیدوارم آنها ثابت کنند که این حمله ارزش این همه حمله جهانی پس از این نتایج بسیار بد را داشته است».

طوفانی که طومار نتانیاهو را در هم می پیچد؟

اما همزمان با این تحول و در حالی که فشار خانواده های اسرای صهیونیست در دست حماس، بر بنیامین نتانیاهو برای کناره گیری از مقام نخست وزیری به اوج خود رسیده، حال نظرسنجی ها از اوضاع وخیم  و افت محبوب شدید «بی بی» در نزد افکار عمومی داخلی حکایت دارد. نظر سنجی روزنامه عبری زبان معاریو نشان می دهد که در صورت برگزاری انتخابات، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۱۷ کرسی را بدست خواهد آورد اما در مقابل حزب بنی گانتز ۴۲ کرسی را کسب خواهد کرد. احزاب حاضر در ائتلاف دولتی اکثریت را از دست داده و تنها ۴۲ کرسی را کسب خواهند کرد. احزاب حاضر در جناح اپوزیسیون ۷۸ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست را بدست خواهند آورد. همچنین طبق این نظر سنجی؛ ۵۰ درصد اسرائیلی‌ها گانتز را گزینه مناسب برای نخست وزیری این رژیم می‌دانند و تنها ۲۹ درصد نتانیاهو را مناسب برای این سمت می‌دانند.  این در حالی است که راهپیمایی خانواده‌های اسرای اسرائیلی از تل‌آویو به مقصد قدس اشغالی در اعتراض به عدم جدیت کابینه نتانیاهو در آزاد کردن اسرای نزد حماس، برای چهارمین روز همچنان ادامه دارد.

تحلیلگران معتقدند به محض پایان جنگ علیه غزه، نتانیاهو که با چهار پرونده فساد مواجه است دادگاهی شده و به زندان خواهد افتاد اما تحولات ناشی از طوفان الاقصی حتی می تواند زودتر طومار سیاسی نخست وزیر را در هم پیچیده و وی را در شرایط جنگی مجبور به استعفا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.