۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 936793

برخلاف روند جاری در بطن جامعه غربی و اروپایی، حاکمان این بلوک از همان ابتدای جنگ غزه دوشادوش رژیم صهیونیستی حرکت کرده و به حمایت از تل آویو پرداختند.

برخلاف روند جاری در بطن جامعه غربی و اروپایی، حاکمان این بلوک از همان ابتدای جنگ غزه دوشادوش رژیم صهیونیستی حرکت کرده و به حمایت از تل آویو پرداختند. مردم در این دست کشورها قدرت خود را در تجمعات گسترده به رخ کشیده و بارها مخالفت خود را با این سیاست اعلام کرده اند. گویا مردم همانند سدی در برابر سیاست های دولت های اروپایی قرار دارند و می کوشند صدای مردم غزه را به گوش جهانیان و تصمیم سازان بین المللی با راپیمایی های بزرگی که برگزار می کنند برسانند .

 این تظاهرات ها البته به صحنه تعارض و برخورد طرفداران فلسطین و رژیم صهیونیستی بدل شده تا جایی که دولت و دستگاه های امنیتی غرب کوشیده اند از سطح تنش بکاهند.  اما همه این تنش ها در دل جامعه غربی زاییده سیاست های نادرست و یک طرفه ای است که توسط دولت ها دنبال می شود. برای نمونه روزنامه «اومانیته» چند روز پیش در صفحه نخست خود نوشت: فرانسه شریک جنگ غزه است و همواره در حال کمک های تسلیحاتی به اسرائیل است. علاوه بر این  نخست وزیر آلمان اولاف شولتز بارها با اعلام آتش بس در غزه مخالفت کرده است.

این دست سیاست ها می تواند دردسر ساز شده و دولت های اروپایی را با چالش های جدی مواجه سازد. در پیش گرفتن چنین رویکردی در وحله نخست ممکن  است باعث تشدید حملات انتقام جویانه اسلام گرایان رادیکال در داخل مرزهای اتحادیه شود و یا اعتراضات خشونت آمیز همانند اعتراضاتی که چند وقت پیش در فرانسه رخ داد را رقم بزند. فلسطینی ها، عرب ها و در حالت کلی مسلمانان ساکن اروپا نیز دومین مولفه ای است که باید به آنها و خواسته هایشان توجه نمود تا اروپا بتواند شرایط سیاسی داخل مرزهای خود را به خوبی مدیریت کند .فشارهای سازمان یافته در غرب بر ضد مسلمان سبب شکل گیری نارضایتی گسترده در این قشر از جامعه شده است. آخرین دست از این اقدامات یورش پلیس آلمان به "مرکز اسلامی هامبورگ" و 54 مکان دیگر در سرتاسر این کشور به بهانه ارتباط با ایران و حزب الله لبنان بود. اکنون سیاست یکطرفه درباره فلسطین و همراهی اروپا و آمریکا با کشتار در غزه می تواند صبر مسلمانان را سرریز کند. این در حالی است که گروه های فلسطینی و مردم طرفدار غزه در اروپا تاکنون توانسته اند با تجمعات گسترده در حمایت از فلسطین مظلوم خود را بهترین شکل نشان دهند، فارغ از آنچه که حاکمانشان می خواهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.