وزیر خارجه اسلواکی شنبه گفت که کشورش با گنجاندن سوخت نیروگاه‌های برق هسته‌ای در دوازدهمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه مخالف است.

اسلواکی با تحریم سوخت هسته‌ای روسیه مخالفت کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «یورای بلانار» اظهار کرد: خط قرمز ما این است که نباید سوخت هسته‌ای در این بسته قرار گیرد. نیروگاه‌های برق هسته‌ای ما هنوز نمی‌توانند سوخت دیگری را جایگزین کنند.

با روی کار آمدن دولت جدید در اسلواکی این کشور تغییرات گسترده‌ای در سیاست خود در قبال جنگ اوکراین و روسیه ایجاد و کمک‌های نظامی به کی یف را قطع کرد.

رابرت کالینیاک وزیر دفاع اسلواکی هفته گذشته به ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اطلاع داد که کشورش دیگر سلاح و مهمات به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

وزارت دفاع اسلواکی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور همچنان به ارسال کمک‌های بشردوستانه و مشاوره‌های فنی ادامه می‌دهد ولی همه این کمک‌ها در راستای تضمین این هدف است که هیچ یک از این کمک‌ها به مرگ منجر نشود.

کالیناک پیش از آن نیز در دیدار با گوتام رانا سفیر آمریکا در اسلواکی تاکید کرد که براتیسلاوا به اوکراین تسلیحات نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه اسلواکی برای همکاری با شرکای غربی خود ارزش زیادی قائل است، تاکید کرد: اما دولت جدید براتیسلاوا از این پس در ناتو، فقط یک عضو خدمتگزار نخواهد بود بلکه به نفع مردم خود عمل خواهد کرد.

کالیناک در صفحه فیس بوک خود نوشت: اسلواکی شکست را پشت سر گذاشته و مردم این سرزمین دیگر نمی‌توانند تاوان اشتباهات رهبران پیشین خود را بپردازند. زمانی که رویکرد گذشته ایراد دارد، باید آن را اصلاح کرد در نتیجه باید بگویم که تجهیزات نظامی و مهمات ما مورد نیاز خودمان است و به همین دلیل، ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.