کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: صبح پنج شنبه وقوع یخبندان و کمینه‌های کمتر از صفر درجه در نقاط سردسیر و کوهستانی استان قابل پیش‌بینی است.

خراسان جنوبی آخر هفته یخبندان می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  فاطمه زارعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس خروجی مدل‌ها برای امروز شرایط جوی استان پایدار و آسمان استان کم و بیش آفتابی و صاف خواهد بود، اما روزهای دوشنبه و سه شنبه علاوه بر افزایش ابر و بارش پراکنده با افزایش گرادیان فشاری در منطقه شرق کشور وزش باد شدید سبب ایجاد گرد و خاک، کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا در برخی از ساعات خواهد شد.

وی از پیش‌بینی افزایش ابر و بارش پراکنده در نیمه شرقی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: به لحاظ دمایی روند تغییرات دما تا روز سه شنبه در استان افزایشی خواهد بود و از روز چهارشنبه تا صبح پنج شنبه با ریزش هوای سرد از ابرهای شمالی روند کاهش دمایی را انتظار داریم.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: صبح پنج شنبه وقوع یخبندان و کمینه‌های کمتر از صفر درجه در نقاط سردسیر و کوهستانی استان قابل پیش‌بینی است. طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شاهد بارش باران در نیمه جنوبی استان بودیم که در این مدت ایستگاه ابراهیمی و درخش ۳ میلی متر، درمیان ۲ میلی متر، قدمگاه و میغان یک میلی متر و خضری نیز بارش‌های ناچیزی را گزارش کردند.

زارعی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای یک درجه خنک ترین و دهسلم و طبس مشترکاً با حداکثر دمای ۲۷ درجه گرمترین نقاط استان بوده است. در مرکز استان نیز نوسانات دمایی بین ۲۳ و ۶ درجه سلسیوس بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.