«ایتمار بن گویر» وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی شنبه گفت پارلمان این رژیم قرار است پیش‌نویس قانون «اعدام زندانیان فلسطینی» را به بحث بگذارد.

کنست پیش‌نویس قانون اعدام اسرای فلسطینی را بررسی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «ایتمار بن گویر» وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی شنبه گفت کسنت (پارلمان این رژیم) قرار است پیش‌نویس قانون بحث‌برانگیز درباره «اعدام زندانیان فلسطینی» را به بحث بگذارد. 

روزنامه «معاریو» در وبسایت خود به نقل از وی اعلام کرد: کسنت دوشنبه (فردا) تدارکات برای اولین قرائت قانون مجازات اعدام زندانیان فلسطینی را مورد بحث قرار خواهد داد.

بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت حزب «قدرت یهودی» که خودش هدایت آن را برعهده دارد، پیش‌نویس مذکور برای اعدام زندانیان فلسطینی را ارائه داده و افزود «انتظار می‌رود این پیش‌نویس مورد حمایت همه اعضای کنست قرار بگیرد». به گفته منابع فلسطینی، رژیم صهیونیستی بیش از هفت هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان را در زندان‌های خود در بازداشت دارد. 

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۵۴ مجازات اعدام را لغو کرد اما ماه مارس کنست در قرائت مقدماتی، پیش‌نویس قانونی که بازگشت مجازات اعدام برای «زندانیان فلسطنی محکوم به کشتن اسرائیلی‌ها» را ممکن می‌کند، تصویب کرد. بن گویر این پیش‌نویس را ارائه کرد که مورد حمایت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت و با موج مخالفت فلسطینیان مواجه شد. 

قانون مجازات اعدام در سال‌های اخیر بیش از یک بار در فلسطین اشغالی پیشنهاد شده اما کنست از تصویب آن خودداری کرده است. پیش‌نویس قانون مذکور باید سه قرائت را در کنست پشت سر بگذارد (سه بار به تصویب برسد) تا قابل اجرا شود. 

به نوشته پایگاه «میدل ایست مانیتور»، حماس یک توافق جامع مبادله اسرا را پیشنهاد کرد که بر اساس آن همه ۲۴۰ اسرائیلی را که از هفتم اکتبر به اسارت گرفته، در ازای آزادی همه اسرای فلسطینی آزاد کند؛ اما اسرائیل اعلام کرد از طریق تشدید عملیات نظامی در نوار غزه «گروگان‌ها» را آزاد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.