مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: پیکر مرحوم محمد علی اسلامی ندوشن، نویسنده و پژوهشگر سرشناس یزدی ، فردا سه شنبه در مدرسه ایرانشهر یزد محل تحصیل مرحوم و سپس در شهر ندوشن، زادگاه وی تشییع خواهد شد.

تشییع پیکر مرحوم اسلامی ندوشن در یزد

به گزارش قدس آنلاین، احسان عابدی افزود: استاد کزازی، سخنران این مراسم خواهد بود.

وی ادامه داد: این مراسم راس ساعت ۹ صبح فردا در مدرسه ماندگار ایرانشهر یزد که محل تحصیل استاد مرحوم اسلامی ندوشن بوده شروع می شود و تا ظهر ادامه خواهد داشت همچنین از همه اندیشمندان و پژوهشگران و اهل ادب و فرهنگ و اقشار مختلف مردم عزیز دارالعباده و دارالعلم یزد دعوت می شود در این مراسم شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: پیکر استاد اسلامی ندوشن سپس عصر روز سه شنبه در شهر ندوشن زادگاه ایشان تشییع و بعد از آن برای تدفین به نیشابور منتقل خواهد شد .

پبکر مرحوم استاد محمدعلی اسلامی ندوشن که پیشتر در خارج از کشور (کانادا) به رسم امانت به خاک سپرده شده بود، بنا بر وصیت ایشان و با اقداماتی که از سوی خانواده وی و همکاری وزارت امور خارجه صورت گرفت، صبح روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) وارد تهران و مراسمی نیز در دانشگاه تهران برگزار شد.

پیکر استاد پس از ورود به تهران مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از اجرای برنامه‌های تهران و یزد، به نیشابور منتقل و در کنار آرامگاه نامداران فرهنگ و ادب کشور از جمله عطار و خیام به خاک سپرده می‌شود.

محمدعلی اسلامی ندوشن، شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوقدان و پژوهشگر متولد سوم شهریور ۱۳۰۳، از پرکارترین ادیبان و پژوهشگران معاصر ایران بود و افزون بر تألیف، به ترجمه آثار به فارسی، از جمله درباره ادبیات و فرهنگ ایران می پرداخت.

این استاد فقید که بیش از ۷۰ تألیف و ترجمه و صدها مقاله از وی به‌ جای مانده‌ است سال گذشته در خارج کشور به دیار باقی شتافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.