جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در اقشار بسیج خواستار نگاه ویژه رسانه‎ها به مقوله‌ی تبیین تاریخچه و اهداف مبارزات جبهه مقاومت و معرفی واقعی بسیج به جامعه تاکید کرد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر : بسیج یک نیروی کارآمد برای تمام میادین است/اجلاسیه بسیجیان یزد دی ماه برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا محدث در جریان رویداد ۲۴ ساعته‌ی جام رسانه‌ای امید که در مرکز فضای مجازی بسیج استان در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران با اشاره به خلاء موجود در بحث رسانه‌ها پیرامون اتفافات مربوط به طوفان الاقصی، گفت: متاسفانه امروز بسیاری از افراد جامعه همچنان بی‌اطلاع از تاریخچه این سرزمین و حوادث آن هستند و این موضوع نقش رسانه‌ها برای تبیین این موضوع را دوچندان می‎کند.

وی بر تبیین فرایند رشد محور مقاومت و معرفی قهرمانان و رهبران این میدان به نسل جوان تاکید کرد و گفت: باید جامعه بداند که جنگ امروز، جنگ بین دو گروه نیست بلکه جنگ بین حق و باطل است و در این میان رسانه‌ها باید هم‌افزایی مردم را در مورد حوادث فلسطین و جنایات رژیم جعلی صهیونیستی رقم بزنند.

محدث در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که متاسفانه مقوله بسیج نیز به درستی به جامعه معرفی نشده است، تصریح کرد: بسیج در افکار عمومی عمدتاً به عنوان گروهی شناخته می‌شود که در بحران‌های طبیعی و اجتماعی برای کمک به مردم وارد عمل می‌شود در صورتی که بسیج یک نیروی کارآمد برای تمام میادین است و بسیجی، یک انسان چند منظوره است و نمی‌توان آن را تک بعدی دید.

وی با بیان این که بسیج همه آحاد مردم ایران را در برمی‌گیرد، گفت: چتر بسیج به وسعت تمام ابعاد جغرافیایی کشورمان گسترده شده و در واقع مجموعه‌ای از نخبگان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که حس تکلیف کرده و نمی‌گذارند کاری در این مملکت روی زمین بماند.

وی با اشاره به شکل گیری مجامع بسیجیان در کشور و استانها و شهرستانها، گفت: این مجامع وظیفه احصاء و اولویت بندی مسائل و ارائه راهکار برای رفع این مشکلات را در قالب کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلفی برعهده دارد و تلاش ‌می‌شود که در مسیر فرایندسازی تعالی نظام به دولت جهت رفع مشکلات و موانع کمک شود.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان با اشاره به تشکیل هشت کارگروه تخصصی ذیل مجمع بسیجی استان، این کارگروه‎ها را شامل «اقتصاد و زیربنایی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «مدیریت و حکمرانی»، «آموزش، تحقیقات و فناوری»، «زنان و خانواده»، «بهداشت و سلامت و محیط زیست»، «آموزش و تعلیم و تربیت» و نیز«گردشگری و صنایع دستی» ذکر کرد.

وی از پیگیری و اجرای ۱۷ طرح از پارسال تاکنون در قالب این مجامع استان خبر داد و از جمله آنها را اجرای طرح شهر نمونه گردشگری ایرانی اسلامی یزد با راهکارهای عملیاتی نظیر تربیت راهنمای گردشگر تراز انقلاب اسلامی که با حضور بیش از ۷۰ نفر پذیرفته شده در حال انجام است، طرح سفیران جهاد تبیین،‌ طرح اسرا با هدف افزایش سواد رسانه‌ای آحاد جامعه، ایجاد مرکز کارآفرینی، طرح افزایش جمعیت، طرح نفس با هدف نجات فرزندان سالم و جلوگیری از سقط آنها و طرح تغییر آموزش‌های حافظه محور به مهارت محور برشمرد.

محدث در پایان از برگزاری اجلاسیه بسیجیان استان در ۲۷ دیماه امسال خبر داد و گفت: این جلاسیه به منظور گزارش اقدامات کارگروه‌ها و بخش‌های مختلف بسیج که در مجمع بسیجیان استان مورد داوری قرار گرفته و ارائه طرح‌های برتر و حمایت از انها برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.