سرویس اطلاعات دولتی مصر اعلام کرده به فهرست تازه‌ای از اسرای فلسطینی و رژیم صهیونیستی دست پیدا کرده که قرار است به زودی تبادل شوند.

مصر: تبادل گروه جدیدی از اسرای فلسطینی و اسرائیلی امروز انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «دیا رشوان» رئیس سرویس اطلاعات دولتی مصر گفت این کشور فهرستی دریافت کرده است که در آن ۱۳ اسیر رژیم صهیونیستی و ۳۹ اسیر فلسطینی مشخص شده که امروز (یک‌شنبه) به عنوان بخشی از آتش‌بس چهار روزه تبادل خواهند شد.

رشوان در این باره گفت: «امروز، یکشنبه، مقامات مصری فهرستی از اسرای نوار غزه دریافت کرده‌اند که شامل ۱۳ اسیر رژیم صهیونیستی است. آن‌ها همچنین فهرستی از فلسطینی‌هایی دریافت کرده‌اند که قرار است از زندان‌های اسرائیل آزاد شوند و تعدادشان ۳۹ نفر است. قرار است این تبادل امروز انجام شود.»

روز گذشته، مرحله دوم تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی با چند ساعت تأخیر انجام شد و در این مرحله ۳۹ اسیر فلسطینی به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

سخنگوی گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس اعلام کرده بود که ۱۳ اسیر اسرائیلی و نیز چهار نفر با ملیت‌های خارجی(تایلندی) را تحویل صلیب سرخ داده‌اند تا به گذرگاه رفح منتقل شوند.

چهارشنبه، حماس و رژیم صهیونیستی با آتش‌بس چهار روز و تبادل اسرا موافقت کردند. آتش‌بس در غزه از جمعه آغاز شد. مرحله اول تبادل اسرا نیز روز جمعه انجام شد. مقامات اشغالگر جمعه ۳۹ اسیر فلسطینی را که بیشتر آنها زن و کودک بودند در ازای ۱۳ اسیر صهیونیست آزاد کردند.

طبق توافق تبادل اسرا در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

به گفته نهادهای حقوق بشری و منابع فلسطینی در جنگ غزه از هفتم اکتبر بیش از ۲۰ هزار فلسطینی شهید شدند که بیش از هشت هزار آن کودک هستند. با بیرون کشیدن تعداد زیادی از قربانیان از زیر آوار این تعداد نیز رو به افزایش است. همچنین نزدیک به ۳۷ هزار نفر زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.