مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت: از اختصاص بودجه جدید برای احداث شهرک‌های غیرقانونی (از سوی اشغالگران قدس) شوکه شدم.

بورل: از بودجه جدید برای احداث شهرک‌های غیرقانونی شوکه شدم

به گزارش قدس آنلاین، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه طی اظهاراتی در هشتمین مجمع عمومی «اتحاد برای دریای مدیترانه» در شهر بارسلونا، از تصمیم اشغالگران قدس برای تخصیص صندوق مالی جدید جهت احداث شهرک‌ های جدید در اراضی اشغالی انتقاد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سپس در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، احداث شهرک‌ ها را نقض حقوق بشر دانست و در واکنشی لفظی به این اقدام از سوی اشغالگران قدس نوشت: تا زمانی که دولت فلسطینی تشکیل نشود، از صلح و امنیت برای اسرائیل نمی‌ شود سخن گفت.

جوزف بورل تصریح کرد: وقتی متوجه شدم که در بحبوحه جنگ، اسرائیل بودجه جدیدی برای احداث شهرک‌ های غیرقانونی اختصاص خواهد داد، وحشت‌زده شدم؛ این دفاع مشروع نیست.

برخی رسانه ها گزارش دادند که بر اساس جزئیات بودجه ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی، بیش از ۲۵ میلیون دلار به احداث شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری اشغالی اختصاص داده شده است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: اقدام اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در خصوص اختصاص بودجه بیشتر برای توسعه شهرک‌ سازی در اراضی اشغالی، بی‌ اعتنایی و بی‌ احترامی به مواضع بین‌ المللی و حتی موضع آمریکا در حمایت از راه حل دو کشوری (!) است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.