روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که مقامات امنیت ملی ایالات متحده آمریکا نگران اشتباه محاسباتی میان ایران و آمریکا و گسترده تر شدن جنگ میان اسرائیل و حماس در منطقه هستند.

نیویورک تایمز: نگرانی مقامات امنیتی آمریکا درباره اشتباه محاسباتی و گسترده‌تر شدن جنگ

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز عصر چهارشنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: «مقامات امنیت ملی آمریکا نگران هستند که یک اشتباه محاسباتی میان ایران و آمریکا منجر به گسترده تر شدن درگیری منطقه‌ای شود».

بر اساس این گزارش، مقابله به مثل نیروهای آمریکایی و «شبه نظامیان مورد حمایت ایران و درگیری نیروهای اسرائیلی با گروه های مورد حمایت ایران» موجب این نگرانی شده است.

این رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام دولت آمریکا که نام او را بیان نکرده است، گفت: دولت بایدن از اسرائیل می‌خواهد که از درگیری در مرزهای شمالی خود خودداری کند.

نیویورک تایمز افزود: «از زمان حملات ۷ اکتبر، مقامات اطلاعاتی بایدن را در مورد خطر یک جنگ گسترده تر با ایران آگاه کرده اند. سازمان های اطلاعاتی آمریکا ارزیابی کرده‌اند که ایران می‌خواهد از یک درگیری گسترده‌تر اجتناب کند.»

پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس نیز روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد: دولت بایدن به شدت نگران است که عملیات اسرائیل در جنوب نوار غزه که دو میلیون فلسطینی در آن حضور دارند، منجر به تلفات غیرنظامی بیشتر شده و بحران انسانی در این منطقه را عمیق تر کند.

این رسانه آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی که نام آنها را بیان نکرده است، گفت: "بایدن به نتانیاهو گفت که روش عملیات اسرائیل در شمال غزه، قابل تکرار در جنوب این منطقه نیست."

آکسیوس ادامه داد: «دو مقام آمریکایی و اسرائیلی گفتند که نتانیاهو به بایدن گفته است که عملیات در جنوب برای دستیابی به هدف اسرائیل به منظور نابودی حماس ضروری است و مردم اسرائیل هم اکنون توقف عملیات نظامی را نمی پذیرند.»

بر اساس این گزارش، نتانیاهو با درخواست بایدن برای گفتگوی آمریکا و اسرائیل در باره هر گونه عملیاتی در جنوب غزه قبل از هرگونه حمله موافقت کرده است.

گفتنی است؛ لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: امیدوار هستیم که وقفه‌ درگیری ها در غزه تمدید شود.

دیپلمات ارشد دولت جو بایدن افزود که آمریکا از تمدید آتش بس غزه برای آزادی اسرا حمایت می کند

گرینفیلد تصریح کرد: «تا زمانی که همه گروگان‌های حماس و سایر گروه‌ها آزاد نشوند، به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.»

سفیر آمریکا افزود: «همه اینها در دست حماس است. اسرائیلی‌ها گفته‌اند که اگر آنها به آزادی ۱۰ گروگان در روز ادامه دهند، وقفه‌ها را یک روز تمدید خواهند کرد. بنابراین واقعاً در دست آنها [حماس] است. من فکر می‌کنم ظرفیتی برای این امر وجود دارد و ما فعالانه در حال کار برای تمدید توافق هستیم.»

گفتنی است؛  دولت بایدن با فشار عمومی گسترده برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل جهت موافقت با آتش بس طولانی مدت در غزه مواجه شده است. واشنگتن تا کنون خواستار آتش بس نشده و گفته است که پایان جنگ به نفع حماس خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.