رییس جمعیت هلال احمر گفت: جمع‌آوری ۱۰ هزار تن اقلام غذایی و امدادی از سوی مردم ایران در حمایت از حادثه‌دیدگان غزه بی‌نظیر است.

ارسال ۱۰ هزار تن اقلام غذایی و امدادی به غزه از سوی مردم ایران

به گزارش قدس خراسان، پیرحسین کولیوند ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه یادواره شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: این میزان کمک برای اولین بار و به شکل بی‌سابقه‌ای در کشور جمع آوری شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خوشبختانه در مباحث غزه تجمعات فراوانی را داوطلبان و امدادگران هلال احمر در کشور برگزار کردند، بیان کرد: در حالی که جمعیت هلال احمر غزه و بیمارستان‌ها مورد حمله قرار گرفتند، اما آنان تا پای جان خدمت کردند.

به گفته وی، در تماس‌های انجام شده یکی از معاونان جمعیت هلال احمر غزه می‌گفت، ما غذا و آب نمی‌خواهیم و به دارو بیشتر نیاز داریم، چراکه مصدومانمان در دو نوبت در زمان مصدومیت و زمان جراحی درد می‌کشند چون داروی بی حسی و مسکن نداریم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از روز اول وقوع جنگ در غزه شروع به ارتباط گیری با همتایان خود در این شهر کرده و نحوه ارسال کمک‌ها را چک کرده‌ایم، افزود: پیگیری بیانیه‌های مختلف از کمیته بین المللی صلیب سرخ و سایر سازمان‌ها از دیگر اقدامات و پیگیری‌ها بود که پاسخ‌های خوبی هم گرفتیم.

وی ادامه داد: با رئیس هلال احمر کشورهای مصر، اردن، عراق و سوریه در منطقه نیز هر روز تماس و هماهنگی داشتیم و از طرف دیگر جمع آوری کمک‌های مردمی را آغاز کردیم، تلاش برای گرفتن آتش بس و ورود روزانه ۱۵ کامیون کمک به مردم غزه از دیگر اقدامات بوده است.

کولیوند ادامه داد: اکنون در آتش بس روزانه ۱۲۰ تا ۱۲۵ کامیون وارد غزه می‌شود و در حالی که نیازمند ورود ۲۰۰ کامیون هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: مستند سازی تمام اقدامات ضد بشری و ثبت آن‌ها اقدام مؤثری است که با کمک گرفتن از هلال احمر ۸۶ کشور انجام شده و با توجه به اعلام واحد حقوقی صلیب سرخ مبنی بر وجود امکان اعلام جرم از سوی جمعیت‌های هلال احمر کشورها، متن حقوقی در این رابطه آماده شد.

وی بیان کرد: همچنان آماده کمک به مردم غزه هستیم، سه بیمارستان صحرایی و تجهیزات و نیروی انسانی همراه با آن آماده است تا به محض مجوز دادن به منطقه اعزام شود.

کولیوند در بخشی از سخنانش با اشاره به یادواره شهدای هلال احمر و نقش آفرینی این جمیعت در دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی گفت: در دوران دفاع مقدس ۴۹۰ نفر از جمعیت هلال احمر به شهادت رسیدند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه شهید همیشه دنبال آسایش و آرامش برای دیگران است و از خداوند طلب آمرزش الهی دارد، افزود: پیوند شهادت با ولایت ناگسستنی است، خلوص شهدا از سیمای آنان مشهود و امید و ایمان از شاخصه‌های بارز آنان توأم با بصیرت و آگاهی است.

وی گفت: خوشبختانه این روحیه داوطلبی و شهادت طلبی به بسیاری از کشورها انتقال یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.