رییس‌جمهور با اشاره به حل مشکل تنش آبی ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم گفت: مشکل کم آبی سه هزار و ۶۰۰ روستا با کمک و مشارکت خیران رفع شده است.

رئیس‌جمهور: تنش آبی ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت رفع می شود

به گزارش قدس‌آنلاین، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر جمعه در جمع خیران البرز که در دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه موضوع خیرات در حوزه‌های اقتصادی هم مطرح بوده به گونه‌ای که علاوه بر اقتصاد خصوصی، دولتی و تعاونی، اقتصاد خیرات هم تعریف شده است.

وی با بیان اینکه استان البرز در حوزه خیران یکی از استان‌های خوب است، افزود: کار خیر کارکردهای فراوانی دارد که یکی از آنها عنایت پروردگار در قبال مردم و جامعه است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کارکرد وقف و نذر در جامعه برای نشر معارف اسلامی و همچنین گره گشایی از مسائل اقتصادی و رفع مشکلات جامعه بشری بسیار مهم و غیرقابل انکار است، عنوان کرد: بسیاری از مؤسسات و مجموعه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی در سطح دنیا با تکیه بر اقتصاد خیرات و وقف اداره می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه وقف ریشه‌های بسیار بنیادی دارد و در فرهنگ دینی و آموزه‌های اسلامی ما نیز وقف و خیرات جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی دارد، تصریح کرد: وقف پشتوانه‌ای برای رفع گره‌های اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مشکل کم آبی سه هزار و ۶۰۰ روستا با کمک و مشارکت خیران رفع شده است، ادامه داد: تا پایان دولت سیزدهم، تنش آبی ۱۰ هزار روستای کشور به طور کامل حل و فصل خواهد شد.

رئیس جمهور مدرسه‌سازی خیران را یکی از کارهای بزرگ برشمرد و افزود: مشارکت در ساخت مدرسه، بیمارستان و مراکز درمانی از جمله کارهای ارزشمند و بزرگی است و دولت وظیفه دارد تسهیل گر و حامی آنها باشد.

وی با بیان این نکته که در کار اقتصادی باید سرمایه و سود سرمایه تضمین شود، عنوان کرد: در قزوین کارخانه‌ای را بازدید کردم که مدیر کارخانه خودش معلول بود و فقط از کارکنان معلول هم استفاده می‌کرد و بسیار هم مجموعه پرتحرکی بودند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اصلاً نباید توی ذوق خیران زد و کارها برای آنها باید تسهیل شود. یکی از جلوه‌های صادق الوعد بودن دولت تشویق در عمل خیران و برداشتن موانع از پیش روی آنها است.

رئیسی با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه‌های مختلف توسط خیران انجام شده است، گفت: مرحوم آقای نیروی مسؤول کمیته امداد بودند که وقتی از کمیته امداد استعفا داد رفت و مسؤول خیران سلامت شد و میزان کار و بودجه‌ای که از خیران خارج از کشور جذب می‌کرد خیلی زیاد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.