استفاده ایران از پهپادهای رهگیر «کرار» مجهز به موشک «مجید» بر توان پدافند ایران برای مقابله با تهدیدات آنی افزوده است.

جروزالم پست: پهپاد رهگیر «کرار» مجهز به موشک مجید قابلیت جدیدی به پدافند ایران می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، الحاق ده‌ها فروند پهپاد «کرار» مسلح به موشک «مجید» توان پدافند هوایی ایران را تقویت کرده است و در دنیا  چند کشور انگشت شمار دارای این توانمندی هستند.

روزنامه جروزالم پست روز یکشنبه در تحلیلی به قلم «ست جی فرانتسمن» درخصوص استقاده ایران از پهپاد رهگیر «کرار» نوشت، ایران نقش جدیدی را برای پهپاد کرار خود در نظر گرفته است. ایران این پهپاد را با موشک‌های هوا به هوای «مجید» مسلح کرده است. برد این پهپاد ۱۰۰۰ کیلومتر است.

جروزالم پست: پهپاد رهگیر «کرار» مجهز به موشک مجید قابلیت جدیدی به پدافند ایران می‌دهد

این تازه ترین اقدام ایران در استفاده از پهپاد در ظرفیت پدافند هوایی است. ترکیب پهپاد و موشک به ایران نوع جدیدی از قابلیت دفاع هوایی را می‌دهد. ارائه رهگیرهای جدید در هوا توانایی ایران را برای دفاع از مرزهای طولانی خود افزایش می‌دهد.

«امیر علیرضا صباحی فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در حاشیه مراسم ده‌ها فروند پهپاد کرار گفت: «این‌ پهپادها به مناطق مختلف پدافندی در کشور اعزام خواهند شد و در مدار عملیاتی در توان رزم نیروی پدافند هوایی قرار می‌گیرند».

وی ادامه داد: «هواپیماها و پهپادهای بدون سرنشین به لحاظ قیمت قابل قیاس با هواپیماهای با سرنشین نیستند.»

جروزالم پست در ادامه گزارش خود نوشت: «به نظر می‌رسد هدف دیگر ایران از قرار دادن موشک بر روی پهپاد کرار صرفه جویی در هزینه‌ها باشد. توانایی جدید هزینه بسیار کمتری نسبت به جنگنده دارد».

ایران می‌تواند این پهپادها را از دریا به پرواز درآورد و سپس از آن‌ها برای حمله به سایر پهپادها استفاده کند. ایران می تواند از این پهپاد برای پرواز در دریا و سپس از موشک پهپاد برای حمله به پهپاد دشمن استفاده کند. این مفهوم دیگری برای ایران در زمینه مقابله با پهپادهای دشمن است.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.