سفیر پیشین آمریکا در اراضی اشغالی در سخنانی ضمن آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را «خطر فعلی و روشنی برای اسرائیل» خواند، خواستار استعفای او شد.

سفیر سابق آمریکا: نتانیاهو خطری برای «اسرائیل» است

به گزارش قدس آنلاین، «مارتین ایندیک» سفیر پیشین آمریکا در اراضی اشغالی در صفحه ایکس نوشت: عزم و اراده نتانیاهو بر این است که در راس قدرت باقی بماند اما او خطر فعلی و روشنی برای اسرائیل تلقی می‌شود. او باید دیروز استعفا می‌کرد!

این اظهارات او پس از انتشار گزارشی در روزنامه نیویورک تایمز که ادعا کرد نتانیاهو نه تنها از کمک‌های میلیون دلاری قطر به غزه آگاه بوده بلکه مشوق این کمک‌ها نیز بوده است، عنوان شد.

ایندیک که در طول تقریبا یکسال تصدی خود در دوران باراک اوباما به عنوان فرستاده ویژه رئیس‌جمهور در خاورمیانه در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ وظیفه دستیابی به توافق صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را برعهده داشت، نوشت: «او باید قبل از آنکه آسیب بیشتری به اسرائیل وارد کند، استعفا دهد.»

در شصت و ششمین روز از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در اردوگاه جبالیا و محله‌های شرقی شهر غزه در شمال و در شهر خان یونس در جنوب ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد که مجمع عمومی سازمان ملل احتمالا روز سه‌شنبه به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس فوری به دلایل بشردوستانه در غزه است، رای خواهد داد.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا روز جمعه از حق وتوی خود درباره پیش‌نویس قطعنامه مشابه امارات در شورای امنیت سازمان ملل استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.