نخستین جلسه دادگاه سرکرده‌ها و اعضای گروهک تروریستی منافقین که دستشان به خون مردم ایران آلوده است و مرتکب جنایت های متعددی علیه ملت و کشور شده‌اند امروز در شعبه یازده دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

دادگاه نفاق و نیم قرن جنایت و خیانت علیه یک ملت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات سرکرده‌ها و اعضای گروهک تروریستی منافقین امروز در شعبه یازده دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی دهقانی برگزار شد.

این دادگاه با حضور خانواده شماری از شهدا و قربانیان ترور این گروهک تروریستی و وکلای تسخیری متهمان که علی رغم فراخوان و اعلان عمومی دستگاه قضا برای حضور در دادگاه یا معرفی ویکل از این موضوع استنکاف کردند به صورت علنی و با پوشش گسترده رسانه‌ها آغاز شد.

این دادگاه به صورت مشخص قرار است به اتهامات و جنایت های ۱۰۴ عضو ارشد و کادر رهبری و عناصر تروریستی این گروهک به علاوه بررسی ماهیت و اقدامات شخصیت حقوقی سازمان مجاهدین(منافقین) مطابق کیفرخواست صادره رسیدگی کند.

حجت الاسلام دهقانی در ابتدای این جلسه با اشاره به صلاحیت این دادگاه به استناد مواد قانون آیین دادرسی کیفری و مواد ۵، ۶، ۷ از قانون مجازات اسلامی پس از رعایت تمامی تشریفات آیین دادرسی کیفری پس از وصول کیفرخواست و مطالعه آن گفت: این دادگاه مستندا به ماده ۳۱۴ آیین دادرسی کیفری نظر به رعایت حضور وکیل و اصل ۳۵ قانون اساسی با نظر به نوع اتهامات و آن‌چه از این اصل از حق  انتخاب وکیل توسط اصحاب دوا مورد تاکید قرار گرفته و تمامی دادگاه پس از انقلاب اسلامی طرفیت حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و چنانچه اشخاص توانایی انتخاب وکیل نداشته باشند برای آن ها وکیل تامین می شود. این دادگاه با توجه به حق انتخاب وکیل با نشر آگهی و ارسال پیام نگار اعلام می کند جهت رسیدگی در دادگاه وکلای خود را انتخاب و در فرصت مقرر به دادگاه اعلام کنند.

رئیس دادگاه بیان کرد: با توجه به گذشت زمان مقرر شده و عدم انتخاب وکیل و ارسال لایحه از سوی آن‌ها، بر اساس اصل ۳۵ قانون اساسی و برخی مواد آیین دادرسی کیفری مبادرت به تعیین وکلای تخسیری خانم‌ها شیخی ، کمالی، پیروز فر و اقاین محمدی و حاج محمدی کرد. 

وی افزود: لازم به توضیح است پس از انتخاب وکیل تخسیری برای متهمان، بلافاصله به وکلای متهمان اخطار می‌کند تا تمام ایرادات و اعتراض های خود را پس از مطالعه کیفرخواست ظرف ۱۰ روز تسلیم دادگاه کنند، ایرادات و اعتراض ها از قبلی عدم صلاحیت، رد دادرس، نقض تحقیقات و یا هر مورد قانونی دیگر به این دادگاه تسلیم نشده است. 

قاضی دهقانی با اشاره به متواری بودن متهمان این پرونده و معرفی نشدن وکیل از سوی آنها افزود: امروز این دادگاه با نظر به حضور وکلای تسخیری حاضر در دادگاه و شکات حاضر و نماینده محترم دادستان رسمیت دادگاه را اعلام می کند. با توجه به حضور افراد کثیر در دادگاه و اصحاب رسانه علنی بودن آن را اعلام می کند. 

وی افزود: ضرورت رعایت مفاد ۳۵۴ قانون آیین دادرسی کیفری و نظر به عدم حضور متهمین در جلسه دادگاه در همین جایگاه و در مقابل اصحاب رسانه به متهمین اعلام می کند چنانچه محلی برای محل اقامت قانونی ویا پیام نگاری را می توانند اعلام کنند، دادگاه محل آن‌ها را به عنوان اقامتگاه قانونی آن‌ها شناسایی می‌کند. 

کیفر خواست سنگین علیه منافقین

در ادامه این جلسه نماینده دادستان به درخواست قاضی اقدام به طرح و بیان کیفر خواست تنظیم شده علیه سازمان منافقین نمود که هم‌زمان بر پایه یک کلیپ تصویری در خصوص روند شکل گیری این گروه از قبل از انقلاب تا روند عناد و مخالفت آنها با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و شروع اقدامات تروریستی و خرابکارانه آنها و ارائه مستندات تصویری از برخی از این اقدامات از جمله فیلم های موجود از اعترافات مسعود رجوی در خصوص بمب گذاری ها و انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی که منجر به شهادت نخست وزیر، رئیس جمهور و شماری از مقامات دولتی و نمایندگان مجلس و البته شهید بهشتی شد به تفصیل ارائه گردید.

نماینده دادستان در این کیفرخواست با اشاره به حمایت و ارتباط دولتهای خارجی و ضد انقلاب از جمله آمریکا و فرانسه از این گروهک از آغاز و پس از پیروزی انقلاب و مقابله نظام و مردم با آنها فرار اعضا و سران این گروهک به کشورهای اروپایی و غربی از جمله فرانسه و استمرار اقدامات مخرب آنها از خارج و با حمایت این دولت، فرانسه را رحم اجاره‌ای برای این گروهک تروریستی توصیف کرد و اظهار داشت: این سازمان در ادامه اقدامات تروریستی و براندازانه خود رییس جمهور، دادستان و تعدادی از ائمه جمعه را با بمب‌گذاری و انجام عملیات های انتحاری به شهادت رساند و به موازات آن به طور وسیع و به دور از هرگونه عقلانیت و به صورت وحشیانه به ترور مردم عادی پرداخت که البته با همراه مردم و مسئولان نظام،  بسیاری از اعضای این سازمان دستگیر یا در درگیری‌ها کشته شدند.

وی اضافه کرد: این گروه به عنوان یک فرقه و مسلک مورد شناسایی است و هواداران آن، با انقلاب ایدئولوژیک سرکرده این سازمان برای اتخاذ تصمیمات و جنایات خود با مقاومت کمتری مواجه بوده و وجه سر سپاری را از افتخارات خود می دانستند.

وی اظهار کرد: سازمان همزمان با جنگ تحمیلی عراق و ایران ضمن انتقال کلیه اعضای خود به آن کشور به مزدوری علنی و صریح با آن رژیم جنایتکار پرداخت و با تحویل پادگان اشرف حمله مستقیم به مرزهای کشور به شهادت مرزنشینان اقدام کرد.
 
نماینده دادستان گفت: جاسوسی و ارائه اطلاعات کشور به بیگانگان، حمله به مناطق مسکونی، شناسایی اماکن حساس کشور و دادن اطلاعات آنها به بیگانگان ، حمله به پاسگاههای مرزی و انفجار لوله‌های نفتی از دیگر اقدامات آنها محسوب می‌شود.

وی افزود: حتی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بین ایران و عراق نیز رهبر این سازمان به مرزهای جمهوری و با سودای فتح سه روزه تهران عملیات فروغ جاویدان را مرتکب شد که تعداد زیادی از مردم عادی و غیرنظامیان و نیروهای مدافع کشور را به شهادت رساندند.

نماینده دادستان با اشاره به اینکه عنوان منافق بر ای گروه از سوی مردم و به دلیل آسیب‌هایی که از سوی آنها متحمل شده‌اند نهاده شده، به تشریح همکاریهای این گروهک با رژیم بعثی صدام حسین و خیانت به کشور و  ملت ایران پرداخت و اضافه کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی و حضور چندین ساله این گروهک در عراق در شهریور ماه سال  ۱۳۹۵ اخرین گروه از نفرات سازمان از عراق خارج و به کشور آلبانی منتقل شدند. قطعا این دوره آخرین مرحله از حیات ننگین آنان نبوده و این سازمان به حیات خار و خفیف و خئننانه خود در قالب برنامه های توطئه امیز دیگری ادامه می دهد. هرچند که تمام عناصر این گروه همانند داعش در کشورهای مختلف هستند بصورت بالقوه پتانسیل تهدید امنیت تمامی کشورها را دارند و باید به میزان مجازات شوند.

نماینده دادستان تصریح کرد: در بسیاری از موارد ضرورت پیدا کرده که جهت اتقان موضوع عبارات و مطالب ارایه شده توسط سازمان و اعضای آن عینا نقل قول شود. برای شهدا در تیتر مباحث و در کنار عبارت شهادت، عبارت قتل عمدی به کار گرفته شده است. آنچه در پرونده آمده تمام جرایم آنها نبوده بلکه دلایلی است که مستندات متقن در خصوص آنها وجود داشته است‌.

نماینده دادستان در بخشی از دادگاه گفت که اقدامات گروهک تروریستی منافقین شامل قاعده مرور زمان نمی‌شود. جرایم این گروهک شامل موارد امنیتی در داخل و خارج کشور بوده و شامل مرور زمان نشده است. انجام فعالیت‌هایی چون اداره تشکیلات تروریستی؛ تشویق مردم به آشوب؛ نشر اکاذیب و جاسوسی مشمول قاعده کلی مرور زمان نمی‌شود.

درخواست فرزند شهید صیاد شیرازی از دادگاه

گفتنی است در میانه اظهارات نماینده دادستان فرزند شهید صیاد شیرازی با کسب اجازه از قاضی دادگاه به بخشهایی از کیفرخواست صادره که در تبیین و تشریح شکل گیری سازمان مجاهدین آنرا گروهی اصلاح‌طلب و اسلامگرا در آغاز عنوان کرده بودم اعتراض شده و گفت: منافقین نه یک جریان اعتراضی بوده و نه ارتباطی با اسلام دارند بلکه از ابتدا مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی بوده و جریانی ضد اسلام بوده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت محاکمه و مجازات تمامی عوامل و سران این گروهک تروریستی بر لزوم جبران غرامت‌های مادی و معنوی خانواده های ترور منافقین از سوی دادگاه تاکید کرد.

قاضی دهقانی: کیفرخواست صادره حقوقی و مطابق قانون تنظیم شده

قاضی صادقی در پاسخ به اظهارات و نقد فرزند شهید صیادشیرازی با تأکید بر اینکه کیفرخواست این پرونده حقوقی و قضایی منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است. ممکن است در جایی بحث علمی وجود دارد که نیاز باشد خارج از یک دادگاهی به آن رسیدگی شود.

وی افزود: کیفرخواستی که امروز تقدیم شده نه یک کتاب علمی تحقیقی است که بگوییم لازم است دقت‌های علمی در آن بگنجد ولی با توجه به اختیار قانونی که به این دادگاه داده شده، این کیفرخواست منطبق با قوانین تنطیم و ارسال شده است. ما با یک کیفرخواست دقیق حقوقی مواجه هستیم. 

اسامی متهمان

مسعود رجوی و همسر نامشروع او مریم قجر عضدانلو (معروف به مریم رجوی) رهبر قبلی و فعلی این گروهک، زهره اخیانی(۱۳۴۳) دبیرکل سازمان مجاهدین خلق در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶، محمود قجر عضدانلو ،مهدی ابریشم‌چی، فهیمه اروانی، زهرا مریخی آهنگر کلایی و مهدی خدایی صفت از اعضای رده‌بالای سازمان، مژگان پارسیایی ، مهدی براعی شکنجه گرانو مسئولان پاکسازی سازمان از جمله متهمان برجسته و بیشتر شناخته شده در میان ۱۰۴ متهم ذکر شده در کیفر خواست این پرونده هستند.

دیگر متهمان این پرونده عبارتند از محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی صفت، مهدی خدایی صفت، عباسعلی داوری فیضی پور آذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، محمد طریقت منفرد، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمانیان، محسن سیاه کلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم، ابوالقاسم رضایی، حمیرا حجتی امامی، محمود عطایی کاریزی، گلنار جواهری ساعتچی، مهریان حاجی نژاد، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، دولت نوروزی منجیلی، زهرا بخشایی، محمد حیاتی، نیکو خائفی اشکذری، عذرا علوی طالقانی، جمیله ابریشم چی، محمود قجر عضدانلو، بدری پورطباخ و محمد جواد قدیری مدرسی، فرهاد الفت، رویا احمدی موسوی، بهزاد نظیری، فرشته یگانه، معصومه بلورچی، یاسر جهان نژادی، فائزه خیاط حصاری محمدی، صالح رجوی، محمد سادات خوانساری، پرنیان سرآمد، حکیمه سعادت نژاد، حمیده شاهرخی امیری، ثریا شهری، پروین صفایی، محمود فخارزاده، عشرت محبت کار، علیرضا معدنچی، عباس میناجی مقدم، حمیدرضا اسحاقی، علیرضا امام جمعه، اسدالله اوسطی، فاطمه آدرسی، مصطفی آسیفی، زهره بنی جمالی، محمود بنی هاشمی، اسدالله بهرامی، علیرضا بهرامی، عزیز اله پاک نژاد، مهرافروز پیکر نگار، مریم حاج خانیان، احمد حنیف نژاد، پرویز خزائی، حسین دادخواه و فاطمه داوران، حسین ربوبی خبوشانی، سپیده ابراهیمی، بیژن رحیمی، آزاده رضایی، هادی روشن روانی، محمد سادات دربندی، فریدون سلیمی، عباس شاکری، سهیلا شعبانی، احمد شکرائی، سهیلا صادق، مهران صادق، طاهره ضیائی، کبری طهماسبی، رقیه عباسی، زهره عطریانفر، مهری علیقلی، مرتضی فخار، سید اسدالله فقیه دزفولی، ایرج فیض بوسجینی، پرویز کریمیان سیچانی، احمد گلپایگانی، فرید ماهوتچی حسینی، مهدی مددی الموسوی، سید محمود احمدی علون آبادی، سید جواد احمدی علون آبادی، اسماعیل مرتضایی، محمود معیری، رقیه ملک محمدی، حسن نظام الملکی، نسرین نظری علی آبادی، علی هادی زاده و الله کرم هوشنگی.

جلسه بعدی این دادگاه بنا بر اعلان قاضی دهقانی سه شنبه هفته آینده بیست و هشتم آذرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.