۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 946248

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت یارانه دارو در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: پرداخت یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک به گروه‌های مشمول، یارانه دارو، شیر خشک و ملزومات مصرفی پزشکی در سال آینده انجام می‌شود.

تخصیص و تامین ارز دارو ناقص انجام می‌شود

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی با بیان اینکه اگر تخصیص و تامین ارز و یارانه دارو به موقع انجام شود، مشکلی در تامین دارو وجود ندارد، افزود:  اکنون مشکلات بخش دارو و تجهیزات پزشکی در کشور بسیار زیاد است و تمام درگیری‌هایی که در کمیسیون بهداشت وجود دارد نیز مربوط به مساله تامین ارز و یارانه‌ای است که باید پرداخت شود.  

این نماینده مجلس اضافه کرد: پرداخت ارز و یارانه دارو به‌صورتی است که ناقص انجام می‌شود و طبیعی است که تمام چرخه تولید و توزیع دارو دچار اشکال می‌شود. از طرفی سال گذشته یارانه دارو بسیار کم بود و اکنون میزان آن در لایحه بودجه مشخص نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمام تلاش کمیسیون بهداست این است که بودجه‌ مجموعه بهداشت و درمان تامین شود در واقع نه تنها تخصیص بلکه تامین آن هم اهمیت دارد زیرا مشکلات زیادی در سال ۱۴۰۲ بوده است که همچنان ادامه دارد و در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نمایندگان کمیسیون بهداشت در جلسه کمیسیون تلفیق هم موافق تایید کلیات بودجه نبودند و قرار است مورد تجدید نظر قرار گیرد.

منبع: پانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.