سخنگوی سازمان ملل متحد در پی شهادت تصویربردار شبکه الجزیره قطر در حمله هوایی رژیم اسرائیل به جنوب غزه گفت: خبرنگاران باید بتوانند آزادانه و به دور از خشونت فعالیت کنند.

واکنش سازمان ملل به شهادت تصویربردار الجزیره: خبرنگاران باید آزادانه فعالیت کنند

به گزارش قدس آنلاین، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاران در واکنش به شهادت خبرنگاران در جنگ اسرائیل علیه نوار غزه از جمله «سامر ابودقه» تصویربردار شبکه الجزیره قطر در روز جمعه هنگام پوشش خبری جنایات رژیم اسرائیل در خان یونس، در حمله هوایی این رژیم به شهادت رسید، و نیز حملات به تاسیسات سازمان ملل در غزه افزود: خبرنگاران باید بتوانند آزادانه و به دور از خشونت فعالیت کنند.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: ما بارها گفته ایم که درگیری ها باید متوقف شوند. ما در هرجا که خبرنگاران و غیرنظامیان کشته شده اند و به تاسیسات غیرنظامی حمله شده است، بارها خواهان آتش بس بشردوستانه شده ایم.

گفتنی است؛ سامر ابودقه تصویربردار شبکه الجزیره قطر هنگام پوشش خبری جنایات رژیم صهیونیستی در خان یونس، در حمله هوایی این رژیم شهید شد.

بر اساس این گزارش، وائل ابودحدوح خبرنگار الجزیره که خانواده‌اش در بمباران رژیم صهیونیستی در غزه شهید شدند نیز در این حمله زخمی شده است.

با شهادت تصویربردار شبکه الجزیره قطر، شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۹۰ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده است: از هفتم اکتبر(۱۵ مهرماه) ۱۸ هزار و ۷۸۷ فلسطینی در حملات رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسیده و ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر نیز زخمی شده اند. بر اساس گزارش دفتر بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نزدیک به ۹۰ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.