یافته‌های صندوق نجات کودکان نشان می‌دهند که نزدیک به ۱۶ میلیون نفر در افغانستان تا ماه مارس سال ۲۰۲۴ با ناامنی غذایی روبه‌رو خواهند شد که بیش از ۷ میلیون آن کودک هستند و به عبارت دیگر، در سال آینده میلادی (۲۰۲۴) از هر سه کودک در افغانستان، یک نفر با تهدید گرسنگی روبه‌رو خواهد بود.

بحران گرسنگی؛ تهدیدی برای کودکان افغانستان در ۲۰۲۴

به گزارش قدس آنلاین، در گزارش صندوق نجات کودکان آمده است که فرصت‌های شغلی در زمستان پیش‌رو کاهش می‌یابند و بهای مواد خوراکی و سوخت معمولا افزایش می‌یابد که سبب افزایش فقر در میان شهروندان افغانستان می‌شود.

صندوق نجات کودکان گفته است: «تخمین زده می‌شود که ۱۵.۸ میلیون نفر (بیش از یک سوم جمعیت افغانستان) تا قبل از مارس ۲۰۲۴ با عدم مصوونیت غذایی حاد روبه‌رو شوند که تقریباً نیمی از آن‌ها یعنی ۷.۸ میلیون این آمار کودکان هستند».

شماری از مردم پایتخت افغانستان می‌گویند که با رسیدن فصل سرما، چالش‌های آنان چند برابر شده است.

برخی گزارش ها نیز حاکی است که در سال آینده میلادی، تغییرات اقلیمی، تشدید درگیری‌های مسلحانه، فشارهای اقتصادی و کاهش پشتیبانی‌های بین‌المللی بحران‌های بشردوستانه را در سراسر جهان به‌ویژه در افغانستان بیش‌تر خواهد کرد و ۲۰ کشور جهان از جمله افغانستان در سال ۲۰۲۴ با خطر بدترشدن بحران بشری روبه‌رو هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.