همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر پنج شهید گلگون کفن گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم استان بوشهر تشییع شد.

پیکر مطهر پنج شهید گمنام در بوشهر تشییع شد

پیکرهای مطهر شهدا روز یکشنبه بر دوش همرزمان و دیگر اقشار مردم از بسیج مرکزی تا گلزار شهدای بوشهر تشییع و برای خاکسپاری به مناطق مختلف استان بوشهر اعزام شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: ۱۵ آذرماه امسال پیکر پنج شهید گمنام با استقبال گسترده مردم وارد این استان شد و در مدارس و شهرستان‌های این استان نمادین تشیع شد.

رسول غریبی روز یکشنبه در حاشیه این آیین اظهار کرد: یک شهید در " روستای گلکی " شهرستان تنگستان، یک شهید در " روستای آبطویل" شهرستان بوشهر، ۲ شهید در " روستای دهقاید" و " شهر بوشکان" دشتستان و یک شهید در شهرک پردیس شهرستان جم خاکسپاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم خاکسپاری شهدا به صورت همزمان از ساعت ۱۴ روز یکشنبه آغاز می‌شود افزود:در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مستندی از صحنه‌های باشکوه حضور مردم شهرستان های مختلف در آیین های استقبال، تشیع و خاکسپاری شهدا ساخته می‌شود.

غریبی گفت: تاکنون ۲۷۰ برنامه با حضور شهدای گمنام در سطح استان برگزار شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تصریح کرد: پیش از این ۱۶۸ شهید گمنام در ۷۰ نقطه استان خاکسپاری شده که با حضور این پنج شهید، شمار ۱۷۳ شهدای گمنام ۱۷۳ و تعداد گلزار آنها به ۷۵ نقطه افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.