نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های انجام گرفته شده نشان می‌دهد که رای‌دهندگان آمریکایی به طور کلی عملکرد دولت بایدن در مورد جنگ غزه را تایید نمی‌کنند.

کارنامه منفی بایدن در نظرسنجی‌های آمریکایی در جریان جنگ غزه

به گزارش قدس آنلاین، طبق جدیدترین نظرسنجی انجام گرفته شده در آمریکا، واکنش رئیس‌جمهور این کشور به جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس در غزه به طور گسترده‌ای از سوی افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی نامطلوب عنوان شده است.

به گزارش «هیل» نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج سینا که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۳۳ درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی با سیاست‌های دولت بایدن در رابطه با رژیم صهیونیستی موافق هستند، در حالی که ۵۷ درصد دیگر از این سیاست‌ها کاملا ناراضی هستند.

نتایج این نظرسنجی از اختلاف نظر گسترده در بین آمریکایی‌ها در مورد بهترین اقدام ممکن در جریان درگیری‌های میان حماس و رژیم صهیونیستی هم حکایت دارد.

دولت بایدن از ابتدای زمان درگیری‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی از رژیم صهیونیستی حمایت قاطعی کرده است. موضع‌گیری که با مخالفت‌های بین‌المللی و انتقادات گسترده همراه شده است.

اکثر پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی مخالف عملکرد بایدن بوده و حدود یک سوم از آنها بر این باور هستند که ایالات متحده بیش از حد از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است فقط کمتر از یک سوم یعنی حدود ۲۸ درصد موضع مشابهی را در مورد فلسطینی‌ها اتخاذ کرده‌اند و تنها حدود ۳۹ درصد حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را حمایت درستی عنوان کرده‌اند.

فشار بر دولت بایدن و رژیم صهیونیستی برای اجرای آتش‌بس به منظور کمک به غیرنظامیان در غزه به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است. هفته گذشته تنها ۸ کشور به ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در سازمان ملل پیوستند تا به قطعنامه‌ای که خواستار برقراری آتش‌بس بود، رای منفی دهند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از ۲۰ هزار فلسطینی در جریان درگیری‌ها کشته‌شده‌اند که حدود ۷۰ درصد از آنها زنان و کودکان هستند. به گفته سازمان ملل حدود ۲.۳ میلیون نفر دیگر از مردم غزه نیز از خانه‌های خود آواره شده‌اند و به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

از بین افراد پاسخ‌دهنده به این نظرسنجی، عده زیادی عنوان کرده‌اند که ارتش رژیم صهیونیستی باید جهت کمک به غیرنظامیان، آتش‌بس را در نوار غزه برقرار کند. در این میان ۴۴ درصد از برقراری آتش‌بس حمایت کرده‌اند در حالی که ۳۹ درصد مابقی موافق تداوم عملیات نظامی بوده‌اند.

در این نظرسنجی نیمی از شرکت‌کنندگان عنوان کرده‌اند، رژیم صهیونیستی هیچ اقدامی برای کاهش تلفات غیرنظامیان انجام نمی‌دهد حال آنکه ۴۸ درصد دیگر این دیدگاه را در مورد دولت بایدن دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.