انتشار تصویری از یک مکاتبه درون سازمانی میان دبیرکل و مدیر حراست فدراسیون فوتبال جنجال بزرگی را در فوتبال ایران به راه انداخته است.

روزه سکوت تاج! 

به گزارش قدس آنلاین، انتشار تصویری از یک مکاتبه درون سازمانی میان دبیرکل و مدیر حراست فدراسیون فوتبال جنجال بزرگی را در فوتبال ایران به راه انداخته است تا حدی که حالا همه ارکان فوتبال به دنبال رمزگشایی از نامه جنجالی هستند تا شاید با اثبات حقیقت از یک ماجرای کاملا جنجالی و پر حرف و حدیث رونمایی کنند.

به ادعای هدایت الله ممبینی مدیران باشگاه استقلال نامه‌ای با سربرگ فدراسیون را با امضای جعلی به فیفا ارسال کردند و خواستار پرداخت مطالبات ریکاردو ساپینتو سرمربی پیشین استقلال از محل مطالبات پرداخت نشده فدراسیون فوتبال شده اند، در حالی که وی مدعی است چنین نامه ای از سوی وی تنظیم نشده و امضای پای این نامه جعلی و ساختگی است!

از آن سوی علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال معتقد است اسناد و مدارکی در اختیار دارد که اثبات می‌کند اظهارات ممبینی کذب محض است و صرفا به واسطه تخریب جایگاه وی مطرح شده است! خطیر مدعی است که در این خصوص با مهدی تاج وارد مذاکره شده و او وعده پیگیری ماجرا را داده است!

اما تا به امروز رئیس فدراسیون فوتبال کوچکترین واکنشی در این خصوص نشان نداده است تا معلوم نشود موضع وی در قبال این ماجرا چیست؟ اما کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بعد از مصاحبه مدیرعامل استقلال پس از بازی با نساجی وی را احضار کرده و باید منتظر حضور علی خطیر در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشیم!

همزمان با این فعل و انفعالات مدیران باشگاه پرسپولیس نیز با استناد به نامه مذکور که به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شده و امروز هیچ کسی از آن بی خبر نیست اعلام کردند باشگاه استقلال مرتکب تخلف شده و بایستی در این رابطه با محرومیت های سنگینی رو به رو شود، در شرایطی که هنوز هیچ یک از ازکان قضایی در این خصوص تشکیل جلسه ندادند و تا مادامی که ارکان قضایی اقدام به صدور رای در رابطه با این پرونده نکنند بعید است خبری از محرومیت و  جریمه  فرد یا افراد خاطی باشد!

با این وجود پس از کالبد شکافی روابط خطیر و ممبینی کاملا  قابل پیش بینی بود که تنش میان این دو چهره فوتبالی وارد فاز جدیدی شود تا یک دعوای جدید در فوتبال ایران به راه بیفتد.

ممبینی و خطیر دو گزینه دبیرکلی فدراسیون فوتبال بودند که در نهایت قرعه به نام ممبینی در آمد و با رای موافق اکثریت اعضای هیئت رئیسه، خطیر موفق به نشستن روی صندلی دبیرکلی فدراسیون فوتبال نشد. پس از ناکامی خطیر وی به یکی از منتقدان سرسخت او تبدیل شد. زمانی که علی خطیر به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شد، خیلی ها تصور می کردند دعوا بین آنها به پایان رسیده اما این پیش بینی کاملا غلط بود و روابط ممبینی و خطیر تیره باقی ماند تا اینکه مجرای شکایت شاهین بوشهر از خطیر و مسدود شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال توسط دبیرکل رخ داد. پس از این اتفاق خطیر دست به دامن مهدی تاج شد تا با حمایت وی مشکل پنجره نقل و انتقالاتی استقلال برطرف شود.

با ورود تاج و حل موقتی مشکل و پرداخت حق رشد قایدی به باشگاه بوشهری بازهم عده ای اعلام کردند ممکن است با پادرمیانی تاج مشکل میان این دو به پایان برسد اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه حالا با رسانه ای شدن این قائله به نظر می آید روزهای جنجالی تری میان این دو رقم خواهد خورد!

در این میان عده ای هم به دنبال شلعه ور تر کردن اختلافات میان خطیر و ممبینی  هستند که تا حدودی نیز در این فرایند موفق شدند اما نکته تامل برانگیز اینجاست که مدیران باشگاه استقلال هم که متوجه این شیطنت زیرپوستی شدند دست به افشاگری زدند تا آتش اختلافات افزایش یابد. مساله سوال برانگیز اینجاست که چرا متولی فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته سیاست سکوت را پیش گیرد تا از هر اتهام مبرا باشد؟ ادعای مطرح شده موضوع کوچکی نیست و اگر ماجرای جعل نامه با سربرگ فدراسیون فوتبال درست باشد باید به شدت با متخلفان برخورد شود و چنانچه ماجرا واقعیت ندارد باید با طرح کننده موضوع برخورد شود تا این چنین فضای فوتبال را ملتهب نکند. اما آن چیزی که مشخص است همه این معادلات قطعا با سکوت مهدی تاج حل نخواهد شد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.