۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 947945

بر اساس گزارش‌ها حدود ۲۵۰۰ ضمانت‌نامه برای تعاونی‌ها از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون صادر شده است.

آمار صدور ضمانت‌نامه در بخش تعاون

به گزارش قدس آنلاین، طبق ماده ۵ اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها، تعهدات، مطالبات و معاملات شرکتهای تعاونی و تضمین اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری به اشخاص حقوقی بخش تعاون پیش‌بینی شده است.

افزایش ۳۵ درصدی صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون‌ در دولت سیزدهم و افزایش سرمایه صندوق از ۱۷۰ میلیارد تومان به ۲۷۰ میلیارد تومان نشان از اهتمام جدی دولت به بخش تعاون و مردمی سازی اقتصاد دارد.از آنجا که یکی از موانع پیش روی بنگاه‌های تعاونی در اعطای تسهیلات اعتباری، نداشتن وثایق کافی و مورد نظر بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری برای این بنگاه‌هاست، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون به منظور توسعه بخش تعاونی و رفع مشکلات و چالش‌های موجود از طریق اعتبارسنجی متقاضیان، صدور انواع ضمانت‌نامه‌ را در دستور کار خود قرار داده است.

صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با هدف اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و حمایت از اکوسیستم تعاون تأسیس شد.

طبق آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون ۲۴۹۶ ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت بخش تعاون به ارزش ۳۱۷۷ میلیارد تومان صادر شده است.

افزایش ۳۵ درصدی صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم و افزایش سرمایه صندوق از ۱۷۰ میلیارد تومان به ۲۷۰ میلیارد تومان نشان از رویکرد و اهتمام جدی دولت به بخش تعاون و مردمی سازی اقتصاد دارد.

تسهیل ضمانت‌ها در کسب و کارهای خرد و کوچک از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون است و این صندوق، تسهیلات بانکی مربوط به حوزه کسب و کارهای خرد و متوسط را با اولویت شرکت‌های تعاونی ضمانت می‌کند.

طبق گزارش‌ها صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون طی سال گذشته از رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار بوده و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه در سال گذشته برای شرکت‌های تعاونی صادر شده است.

آمار صدور ضمانت‌نامه در بخش تعاون

گفتنی است؛ با افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، زمینه افزایش و تسهیل صدور ضمانت نامه‌ها برای تعاونگران و فعالان بخش تعاون فراهم شده حمایت و پوشش بیشتری از تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.