رئیس‌جمهور اوکراین در آستانه دو سالگی جنگ با روسیه گفت هیچ کس نمی‌داند چه زمانی جنگ در کشورش به پایان می‌رسد.

زلنسکی: کسی نمی‌داند جنگ در اوکراین چه زمانی به پایان می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، «ولودیمیر زلنسکی» روز سه شنبه در اظهاراتی عنوان کرد که در حال حاضر هیچ چشم‌اندازی برای پایان جنگ اوکراین وجود ندارد. اظهارات وی در حالی عنوان می‌شود که تقریبا نزدیک به دو سال از زمان جنگ اوکراین می‌گذرد و کرملین در مورد پیروزی نهایی در این جنگ ابراز امیدواری می‌کند.

زلنسکی اظهارات مطرح شده در باب آینده جنگ در اوکراین را در حالی مطرح کرد که هنوز مشخص نیست کمک‌های مالی و نظامی به این کشور برای جنگ با روسیه از جانب آمریکا و اروپا ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر.

پیش‌تر زلنسکی از برنامه خود برای جذب ۵۰۰ هزار تن از نیروهای جدید در ارتش این کشور برای تداوم جنگ با روسیه خبر داده بود؛ اقدامی که به باور کارشناسان می‌تواند به بدتر شدن رتبه نظرسنجی او در میان اوکراینی‌ها بینجامد.

زلنسکی در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که جنگ با روسیه در سال آینده به پایان برسد، به خبرنگاران گفت: «هیچ کس پاسخ آن را نمی‌داند». وی خاطرنشان کرد که هیچ از یک فرماندهان ارتش و حتی شرکای غربی اوکراین هم نمی‌دانند که جنگ در این کشور چند سال طول می‌کشد.  

اینکه کشورهای غربی تا چه زمانی به حمایت از اوکراین ادامه دهند برای پاسخ به این سوال ضروری است. زلنسکی اخیراً سفری به کشورهای غربی داشت تا حمایت نظامی و سیاسی رهبران این کشورها را برای تداوم جنگ با روسیه جلب کند، به خصوص که جنگ میان این کشور و روسیه به سالگرد دو سالگی خود در ماه فوریه نزدیک‌تر می‌شود.

زلنسکی در آمریکا نتوانست کنگره ایالات متحده را متقاعد کند که لایحه کمکی ۶۰ میلیارد دلاری را جهت حمایت از اوکراین تصویب کند؛ در عین حال در بروکسل نیز «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان بسته کمکی ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به اوکراین را مسدود کرده است.

زلنسکی عنوان کرده که قصد دارد با اوربان گفت‌وگویی را ترتیب بدهد که به موجب آن اختلافات میان دو کشور پایان یافته و امکان اعطای کمک‌های مالی و نظامی از اروپا به اوکراین ادامه پیدا کند. وی در باب حمایت‌های آمریکا نیز عنوان کرد: مطمئن هستم ایالات متحده به ما خیانت نخواهد کرد.

با این حال پس از اظهارات مطرح شده از سوی وی، رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه سنای ایالات متحده عنوان کردند که واشنگتن نمی‌تواند لایحه مربوط به ارائه کمک‌های جدید به اوکراین را پیش از پایان سال میلادی ۲۰۲۳ تایید کند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.