وزارت امورخارجه نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور ۶.۷ میلیون دلار به منظور حمایت از مهاجران افغان اخراج شده از پاکستان اعطا خواهد کرد.

کمک ۶.۷ میلیون دلاری نروژ به مهاجران اخراج شده افغان

به گزارش قدس آنلاین در بیانیه‌ وزارت امور خارجه نروژ که یک نسخه آن در تارنمای خبرگزاری صدای افغان (آوا) منتشر شد، آمده است: اسلو در جهت از حمایت از مهاجرانی که از پاکستان اخراج شده اند، ۶.۷ میلیون دلار در اختیار «کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان» و «برنامه جهانی غذا» در افغانستان قرار می دهد.

این بیانیه افزود: بیشتر مهاجرانی که به دستور دولت اسلام آباد به افغانستان بازگشته اند، نیاز به حمایت بشردوستانه دارند و این امر موجب تشدید بحران انسانی در این کشور می شود.

«اسپن بارت اید» وزیر امور خارجه‌ نروژ در این مورد گفت: «خوشحالم که می‌توانیم حمایت خود را از آژانس‌های سازمان ملل که در مرز و داخل افغانستان فعالیت می‌کنند، افزایش دهیم.»

وی افزود: ما از پاکستان می خواهیم در اجرای طرح بازگردان مهاجران، حقوق بشر و ارزش انسانی را در نظر بگیرد.

گفتنی است که تصمیم اسلام آباد با انتقاد گسترده جهانی مواجه شده، اما این کشور همچنان مصمم به اجرای طرح اخراج پناهجویان بدون مدارک قانونی است.

اخراج پناهجویان غیرقانونی افغان از سوی پاکستان در شرایطی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین دو همسایه بر سر تروریسم از جمله معضل گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در حال افزایش است.

اسلام‌آباد مدعی است که پناهجویان افغانستانی در حملات عناصر تروریستی در شهرهای مختلف پاکستان از جمله در بلوچستان و خیبرپختونخوا دخیل هستند. در همین ارتباط فرمانده ارتش پاکستان هشدار صریحی به طالبان افغانستان داد و کابل را به نقض پیمان صلح دوحه‌ متهم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.