معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مشهد بعد از ۹ سال از ۱۰ تا ۱۴ دی ماه کنونی میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خاوران ذیل جشنواره تئاتر مناطق کشور شده است.

مشهد میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خاوران شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جلیل سروری اظهار کرد: جشنواره تئاتر مناطق کشور با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار منطقه به میزبانی استان‌های خراسان رضوی، فارس، سمنان و آذربایجان شرقی و با نام‌های خاوران، پارس، جاده ابریشم و سهند برنامه ریزی شده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور (منطقه خاوران) به میزبانی مشهد با حضور گروه‌های هنری از هشت استان کشور شامل تهران، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، کرمان، سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

محمد جهان پا، عضو دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای تئاتر خاوران نیز در این باره اظهار کرد: خوشبختانه تمام امکانات برای برگزاری جشنواره‌ای خوب در مشهد فراهم شده است و باید زمینه هر چه بیشتر هنرمندان تئاتر خراسان رضوی در روزهای اجرای نمایش‌های این جشنواره فراهم شود تا بتوانند ارتباط مؤثری با هنرمندان استان‌های دیگر برقرار کنند و این تبادل نظر و تجربیات به ارتقای کیفی تئاتر استان کمک شایانی خواهد کرد.

عضو دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای تئاتر خاوران افزود: نظر به فشردگی مدت زمان جشنواره منطقه خاوران، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی نمایش‌های استان‌ها بعید است و طبق برنامه ریزی انجام گرفته نقد تئاترها از سوی منتقدان و کارشناسان به صورت مکتوب ثبت خواهد شد که البته باید بستر دسترسی همه هنرمندان مشهد به این نقدها فراهم شود.

وی اضافه کرد: تأخیر در اعلام میزبانی مشهد برای جشنواره تئاتر منطقه خاوران تا حدی آسیب زاست و دست‌اندرکاران در این شرایط ناگزیر هستند در شرایط دشوارتری برای برگزاری این جشنواره و حضور بیش از ۴۰۰ مهمان هنرمند اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.