دولت اوکراین همزمان با تصمیم خود مبنی بر تداوم جنگ با روسیه پیشنهاد کاهش سن خدمت سربازی از 27 سال به 25 سال را برای جذب نیروهای جدید در ارتش این کشور مطرح کرده است.

قدم جدید اوکراین برای سربازی‌گیری در جنگ با روسیه

به گزارش قدس آنلاین، پیش‌نویس لایحه‌ای جدید در اوکراین پیشنهاد شده است که ارتش آن به دنبال جذب صدها هزار نیروی جدید در نبردش با روسیه و برای بیرون راندن نیروهای ارتش این کشور از خاک خود است.

به گزارش «الجزیره» پس از اینکه ارتش اوکراین اعلام کرد که در جنگ ۲۲ ماهه خود علیه روسیه به ۵۰۰ هزار سرباز دیگر برای ادامه جنگ نیاز دارد، اوکراین پیشنهاد کاهش سن افرادی را که می‌توانند در نیروهای مسلح این کشور جذب شوند از ۲۷ سال به ۲۵ سال ارائه کرده است.

پیشنهاد کاهش سن در متن پیش‌نویس قانونی بود که روز گذشته در وب سایت پارلمان اوکراین منتشر شد. در متن این پیش‌نویس به جزئیات مربوط به اینکه چه شهروندان اوکراینی مشمول ثبت‌نام برای خدمت سربازی می‌شوند، آمده است و در بخش مربوط به سن قانونی برای خدمت سربازی، ۲۵ سالگی به جای ۲۷ سالگی عنوان شده است.

«رستم عمروف» وزیر دفاع اوکراین، تنها تغییر عنوان شده در مفاد کلیدی این پیش‌نویس قانونی جهت جذب نیروهای جدید را در همین حوزه کاهش سن خدمت سربازی در این کشور عنوان کرده است.

«ولادمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین اوایل ماه جاری عنوان کرد که ارتش این کشور پیشنهاد جذب ۴۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی دیگر را برای جنگ با روسیه مطرح کرده است. در این بین از موضوع مربوط به تغییر سن خدمت سربازی به عنوان یک موضوع«بسیار حساس» میان ارتش و دولت یاد شد که پیش از ارائه طرح آن به پارلمان این کشور بحث زیادی در مورد آن طرح کردند.

زلنسکی هنوز به طور علنی از اجرایی شدن طرح مربوط به کاهش سن خدمت سربازی حمایت نکرده است اما خواستار افزایش نیروهای ارتش برای تداوم جنگ با روسیه شده است. طبق برآوردهای ایالات متحده تاکنون در نبرد میان روسیه و اوکراین صدها هزار تن از نیروهای ارتش دو کشور کشته و زخمی شده‌اند با این حال نه اوکراین و نه روسیه آماری از تعداد کشته‌شدگان نیروهای ارتش خود در جریان جنگ ارائه نمی‌کنند.

قرار است پیشنهاد لایحه مذکور به زودی در پارلمان اوکراین مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.