۹۸۹ هزار و ۹۱۳ دستگاه انواع خودرو توسط بخش خصوصی و دولتی در ۹ ماه امسال تولید شده که سهم بخش خصوصی حدود ۲۲۳ هزار و ۴۴۲ دستگاه است که رشد ۶۹ درصدی تولید خودور توسط این بخش را نشان می‌دهد.

رشد ۶۹ درصدی تولید خودرو در بخش خصوصی/ تولید ۴۳۵ هزار موتورسیکلت

به گزارش قدس آنلاین،‌ بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امسال ۱۱۲ هزار و ۳۰۱ دستگاه خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر تولید شده است.

رشد ۱۰ درصدی تولید خودروی سواری

۸۳۷ هزار و ۳۴۵ دستگاه خودروی سواری توسط بخش دولتی و خصوصی در ۹ ماه امسال تولید شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۶۱ هزار و ۵۰۸ دستگاه بود، رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید وانت نیز با ۱۲۰ هزار و ۸۳۹ دستگاه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳۶ درصدی همراه بود.

تولید ون و تولید کامیونت، کامیون و کشنده به ترتیب رشد یک درصدی و ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۶۹ درصدی تولید انواع خودرو توسط بخش خصوصی

بخش خصوصی نیز از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، ۱۷۹ هزار و ۴۹۱ دستگاه خودروی سواری را تولید کرده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۱ درصدی را نشان می دهد.

کل خودروهای تولید شده در بخش خصوصی طی ۹ ماه حدود ۲۲۳ هزار و ۴۴۲ دستگاه بوده که رشد ۶۹ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته را به ثبت رسانده است.

بخش خصوصی در تولید وانت، کامیونت، کامیون و کشنده، رشد ۳۳ و ۴۸ درصدی، در تولید ون، مینی بوس و میدل باس و اتوبوس به ترتیب با کاهش ۶۵، ۲۰ و ۳۲ درصدی داشته است.

امسال حدود ۹۸۹ هزار و ۹۱۳ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که بررسی روند چهارساله نشان می‌دهد تولید خودروها در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد، نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳۳ درصد، نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۳۷ درصد و نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۷۲ درصد رشد داشته است.

یعنی تعداد خودروها در سال ۱۳۹۸ از ۵۷۴ هزار و ۷۸۱ دستگاه به ۹۸۹ هزار و ۹۱۳ دستگاه در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

سهم بخش خصوصی در سال جاری از کل تولید خودرو در کشور حدود ۲۳ درصد است که این میزان در سال ۱۳۹۸ حدود پنج درصد بوده است.

تولید ۴۳۵ هزار موتورسیکلت در ۹ ماه امسال

۴۳۵ هزار و ۷۳۵ دستگاه موتورسیکلت در ۹ ماه امسال تولید شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۱۸ هزار و ۴۸۲ مورد بوده، رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی روند ۶ ساله نشان می‌دهد که تولید موتورسیکلت در کشور از ۷۳ هزار و ۹۳۴ دستگاه در سال ۱۳۹۶ اکنون (۹ ماهه امسال) به ۴۳۵ هزار و ۷۳۵ مورد رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.