کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست تا کشتار غیرقانونی فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی را متوقف کند.

سازمان ملل: اسرائیل کشتار فلسطینیان را متوقف کند

به گزارش قدس آنلاین، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد طی گزارشی درباره وضعیت انسانی در قدس شرقی و کرانه باختری اشغالی بین ۷ اکتبر تا ۲۰ نوامبر، خواستار توقف کشتار غیرقانونی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی شد.

این سازمان استفاده از تسلیحات نظامی و عملیات نیروهای امنیتی صهیونیست های اشغالگر در منطقه، بازداشت غیرقانونی فلسطینیان و بدرفتاری علیه آنها را بسیار نگران کننده توصیف کرد و خواستار توقف فوری آنها شد.

در گزارش یاد شده آمده است: در کرانه باختری بین ۷ اکتبر تا ۲۷ دسامبر ۳۰۰ فلسطینی از جمله ۷۹ کودک کشته شدند. ۲۹۱ نفر توسط نظامیان اسرائیل و ۹ نفر توسط شهرک‌نشینان غیرقانونی کشته شدند. یک تن دیگر نیز توسط نظامیان و یا توسط شهرک‌ نشینان کشته شد.

سازمان ملل در گزارش خود تاکید کرد که قبل از ۷ اکتبر در منطقه ۲۰۰ فلسطینی کشته شدند که این بالاترین تلفات ثبت شده طی ۱۰ ماه گذشته از سال ۲۰۰۵ تاکنون بوده است.

در این گزارش ضمن اشاره به اینکه بین ۷ اکتبر تا ۲۰ نوامبر حملات هوایی و عملیات زمینی علیه کرانه باختری افزایش یافته است، تصریح شد که این اقدامات رژیم صهیونیستی منجر به قتل و جراحت غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ ها شده است.

این سازمان همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل در کرانه باختری بیش از ۴۷۰۰ نفر از جمله ۴۰ روزنامه‌ نگار را دستگیر و برخی از این افراد را برهنه کرده و ساعت‌ ها با دستبند و چشم بسته نگه‌ داشته و حتی نظامیان اسرائیل با کفش‌ های خود بر روی این افراد راه رفته اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.