معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه کنترل تورم و کاهش انتظارات تورمی از محورهای اصلی لایحه بودجه ۱۴۰۳ است، گفت: منابع بودجه سال آینده واقع‌گرایانه دیده شده است

کنترل تورم از محورهای اصلی لایحه بودجه ۱۴۰۳ است/ منابع بودجه واقع‌گرایانه‌ تدوین شد

به گزارش قدس آنلاین حمید امانی همدانی امروز (یکشنبه ۱۰ دی ماه) در نشست خبری با خبرنگاران در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: امسال لایحه بودجه با توجه به اصلاحیه ماده ۱۸۲ آیین‌نامه اجرایی مجلس شورای اسلامی تغییر کرد و بیشتر ابهامات در این مورد بود.

وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ می‌بایست در دو مرحله تقدیم مجلس می‌شد، افزود: ابهامات در مورد بودجه مربوط به افکار عمومی نبود و حتی نمایندگان مجلس هم تصوری مانند سال‌های گذشته داشتند.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: مرحله اول لایحه بودجه سال آینده شامل جداول کلان، اقلام درآمدی و هزینه‌ای در ۳۰ آبان به مجلس ارائه شد. در بخش اول مالیات‌ها، درآمد حاصل از فروش خدمات، فروش نفت و فرآورده‌های نفتی، فروش اوراق اسلامی به علاوه احکام مورد نیاز و بودجه‌ای آمده بود.

امانی همدانی بیان کرد: پس از تصویب بخش اول (منابع بودجه) باید مصارف در سقف منابع تنظیم شود که مصارف براساس انتخاب‌های اساسی و هزینه‌های ضروری در بودجه دیده شود.

وی ادامه داد: در بخش دوم ریز مصارف بودجه سال آینده در سقف منابع بودجه به مجلس ارائه می‌شود. و هدف این است که بودجه واقع‌گرایانه تدوین شود.

معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۳ برشی از برنامه هفتم است که برنامه رشد ۸ درصدی قید شده و باید بودجه در راستای تحقق این رشد تنظیم شود.

امانی همدانی تاکید کرد: یکی از محورهای و ویژگی لایحه بودجه کنترل تورم و کاهش تورم انتظاری است، زیرا در چند سال گذشته تورم بالا در کشور داشتیم.

وی گفت: بنابراین باید از کسری بودجه جلوگیری کنیم و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند کسری بودجه ام‌الخباعث بودجه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.