در نخستین روز از سال ۲۰۲۴، روسیه، کره شمالی و کره جنوبی هشدار سونامی صادر کردند.

هشدارهای سونامی در روسیه، کره جنوبی و کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین، روسیه و کره شمالی روز دوشنبه پس از زلزله بزرگ ۷.۵ ریشتری ژاپن که اولین امواج سونامی را به سواحل شرقی کره جنوبی فرستاد، در آماده باش برای سونامی احتمالی قرار گرفتند.

 سرویس‌های اضطراری در جزیره «ساخالین» روسیه نزدیک ژاپن روز دوشنبه «هشدار سونامی» اعلام کردند و گفتند که سواحل غربی جزیره ممکن است تحت تاثیر امواج سونامی قرار گیرد.

مقامات روسیه در شهر «ولادی وستوک» در اقیانوس آرام نیز هشدار و به ماهیگیران دستور دادند فوراً به ساحل برگردند.

کره شمالی نیز هشدار سونامی برای سواحل شرقی این کشور صادر و اعلام کرد که امواجی تا ارتفاع ۲.۰۸ متری می‌تواند به ساحل برسد.

پیش از این، سازمان هواشناسی ژاپن از وقوع چند زمین‌لرزه در سواحل «ایشیکاوا» و استان‌های مجاور خبر داده بود. قوی‌ترین زمین‌لرزه‌ ۷.۵ ریشتر بوده است.

هشدارهای سونامی در روسیه، کره جنوبی و کره شمالی

ژاپن نیز هشدار سونامی بزرگی را برای ایشیکاوا و هشدارهای سطح پایین‌تر سونامی یا توصیه‌هایی را برای سایر سواحل غربی جزیره «هونشو» صادر کرد. شبکه تلویزیونی «ان اچ کی» ژاپن هشدار داد که سیلاب‌ها ممکن است تا ارتفاع پنج متری برسد و از مردم خواست هر چه سریع‌تر به ارتفاعات یا بالای ساختمان‌های مجاور فرار کنند.

آژانس هواشناسی کره جنوبی اعلام کرد که اولین سونامی در ارتفاع ۴۵ سانتی متری  به سواحل شرقی این کشور رسید. این آژانس هشدار داده که سونامی ممکن است بیش از ۲۴ ساعت ادامه یابد. وزارت کشور کره جنوبی به ساکنان این کشور هشدار داده که اقدامات احتیاطی انجام دهند و به مناطق مرتفع نقل مکان کنند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.